Tehnopolis
StoryEditor

Francuska polako ubija najvećeg konkurenta YouTubea

08. Travanj 2015.
Piše:
lider.media

Povijest se ponavlja. Francuska je još jednom odbila platformu za dijeljenje videa Dailymotion prepustiti stranim ulagačima.

Dailymotion je pokrenut 2005. godine i mjesečno broji 137 milijuna posjetitelja (usporedbe radi, YouTube ima milijardu korisnika mjesečno), od kojih je većina iz Europe. Video platformu je kupio Orangea, francuski teleoperater koji se nalazi u djelomičnom vlasništvu države. Kupnja Dailymotiona imala je dvije faze, prvu 2011., a drugu 2013. godine, a akvizicija je iznosila 120 milijuna eura.

Orange je proteklog tjedna pregovarao s PCCW Grupom, teleoperaterom baziranom u Hong Kongu. Orange je namjeravao prodati 49 posto dionica za cijenu od 250 milijuna eura, ali pregovori su propali zbog inzistiranja Francuske na partneru s područja Europe.

- Obeshrabruje nas poslovno okruženje u kojem se favoriziraju francuski ili europski partneri. Stoga ćemo povući svoju ponudu i prekinuti pregovore. – izjavila je PCCW Grupa.

Orange je već neko vrijeme u potrazi za partnerstvom koje bi Dailymotionu pomoglo da se uhvati u koštac s YouTubeom. Francuska vlada je prošle godine blokirala pregovore s tvrtkom Yahoo, koja je željela kupiti 75 posto vlasništva. Za pretpostaviti je da Francuska neće biti toliko izbirljiva kad je riječ o francuskoj medijskoj grupaciji Vivendi, koja je nedavno iznijela prijedlog o kupnji potpunog ili barem većinskog udjela u vlasništvu – i to pod istim uvjetima kao i PCCW Grupa.

Uzmemo li u obzir činjenicu da su dani slave video platformi prošli, a ovakav potez nadalje šteti francuskim startupovima, koji ionako imaju problema s pronalaženjem strane investitore, teško je razumjeti ovakvu odluku Francuske.

19. svibanj 2024 17:43