robotika

Kolaborativni roboti: Zašto su isplativiji od klasične robotizacije

Za razliku od industrijskih robota, koji su fizički odvojeni od ljudi, coboti su dizajnirani za rad uz čovjeka, u istoj radnoj okolini

Nedavni stečaj američkog iRobota, tvrtke koja je godinama bila sinonim za robotske usisavače, pokazao je koliko je tržište potrošačke robotike postalo zasićeno, cjenovno osjetljivo i izloženo pritisku jeftinijih proizvođača. Masovna proizvodnja, ograničene tehnološke razlike među uređajima i visoki troškovi razvoja doveli su do toga da čak i globalno prepoznatljiv brend više ne može održati profitabilnost u segmentu kućanskih robota.

No takav razvoj događaja ne govori mnogo o robotici kao takvoj, nego ponajprije o slabostima masovnog tržišta. U industrijskom kontekstu, posebno u industrijskoj proizvodnji, robotika se razvija u potpuno drugom smjeru, pogađa točno određeen niše i sve više je više usmjerena na suradnju ljudi i strojeva. Upravo u toj nišnoj proizvodnji svoju priliku grabe i hrvatski proizvođači robota, koji ciljaju na izvoz visoke vrijednosti u EU, regiju i SAD, svjesni da ne mogu konkurirati kineskim cijenama.

Ipak, u jednoj niši još uvijek ne posluje nijedan hrvatski proizvđač, a to su kolaborativni roboti, odnosno takozvani ‘coboti’, najčešće u obliku robotske ruke. Za razliku od klasičnih industrijskih robota, koji su glomazni, snažni i fizički odvojeni od ljudi zbog sigurnosti, coboti su dizajnirani za rad uz čovjeka, u istoj radnoj okolini.

BESPLATNO nastavite čitati ovaj članak
Registrirajte se bez troškova i otvorite vrata Liderova sadržaja. Prvih 5 zaključanih članaka vam poklanjamo svaki mjesec.
Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju