Hrvatska
StoryEditor

Hrvatskim kupcima najbitniji kvaliteta, cijena i ljubaznost

21. Listopad 2014.
Piše:
lider.media

Švicarska organizacija ICERTIAS u suradnji s hrvatskom tvrtkom Axios, provela je tijekom rujna opsežno istraživanje hrvatskog tržišta vezano prvenstveno uz primarne okidače za kupovinu kod domaćih potrošača imenovano ICERTIAS Customers‘ Friend - Croatia - September 2014.

Anketiranje za potrebe ovog istraživanja provedeno je na uzorku od ukupno 1.200 ispitanika starijih od 15 godina na području cijele Hrvatske putem on-line (web ankete) metodom CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) u periodu od 15. do 29. rujna. Otvorena pitanja = Kvaliteta, Cijena, ljubaznost Na otvoreno pitanje (pitanje bez unaprijed ponuđenih a/, b/, c/... odgovora): Prilikom odluke o kupovini, što je vama najbitnije kako biste donijeli konačnu odluku o samoj kupovini? Pokušajte molimo odgovoriti sa samo jednom riječi: najveći broj ispitanika napisao je: Kvaliteta - 38,1% ispitanika. Cijena - kao primaran faktor odluke o kupovini navelo je 31,5% ispitanika - odnosno: Novac - 3,2% ispitanika. Od češćih navoda, ispitanici još spominju: Potreba - 4,8%; Parking - 1,7%; Izgled - 1,6%, Funkcionalnost - 1,6% i dr.Kada se ispitanike pitalo slično otvoreno pitanje, ali ovaj puta vezano isključivo uz kupovinu proizvoda, najveći broj ispitanika, kao primarni razlog odluke o kupovini navodi još uvijek kvaliteta - 37%; Cijena - 35,2%; Izgled odnosno Dizajn- 4,7%; Marka, Brand, odnosno Proizvođač - 3,8%; Navika - 1,4% i dr. I dok kod nabavke proizvoda potrošači, barem kada ih se pita, očito, čak i u recesiji stavljaju kvalitetu neznatno ispred cijene, kod finalne odluke o odabiru usluga, čini se da cijena ima presudniji utjecaj. Naime, na konkretno pitanje: Prilikom odluke u kupovini (konzumaciji) neke usluge (npr. odabir osiguravatelja, odabir telekom operatera, odabir trgovine u kojoj kupujete, odabir banke, odabir frizera...), što je vama najbitnije kako biste donijeli konačnu odluku o samoj kupovini usluge kod baš tog ponuđača usluge; Odnosno na koji način se odlučite kupiti određenuuslugu, i zašto se u konačnici odlučite kupiti i konzumirati baš tu uslugu, a ne uslugu koju nudi konkurencija?, uvjerljivo najveći broj ispitanika navodi: Cijena - 24,5%; Ljubaznost- 8,2%; Kvaliteta - 8,1%; Povjerenje - 4%; Sigurnost - 4% itd... Od zanimljivijih i češćih odgovora na ovo pitanje možemo navesti: Uljudna komunikacija, Uspoređujem šta tko bolje nudi, Dugovječnost, stabilnost i sigurnost, Postojanost na tržištu - garancija da neće propasti tako brzo, Pristup prodavatelja, Čitam sitna slova na dnu ugovora, Izbor, Ponuda, Poštenje, Dobre reference i dr. Zatvorena pitanja = Omjer cijene i kvalitete, kvaliteta, cijena Osim otvorenih pitanja, kod kojih su ispitanici mogli odgovarati (ukucavati) apsolutno bilo što u on-line anketni obrazac, anketiranima su odvojeno data pitanja i zatvorenog tipa - s predhotno definiranim i točno ponuđenim gotovim odgovorima.Kod takvog pitanja: Što je vama danas najbitnije prilikom odabira i kupovine proizvoda, čak 42,8% ispitanika odabralo je odgovor: Omjer cijene i kvalitete. Na drugom mjestu smjestio se ponuđeni odgovor Kvaliteta i pouzdanost samog proizvoda sa 16% ispitanika; 8,9% ispitanika odabralo je ponuđeni odgovor: Radije kupujem domaće proizvode; 8,9% odabire odgovor: Kvaliteta korisničke podrške (npr. kvaliteta i dostupnost servisa, mogućnost zamjene i sl.); Cijena samog proizvoda- 7,2% itd. Od ostalih često odabranih unaprijed ponuđenih odgovora ispitanici su još prilično često odabirali i sljedeće: Najbitnije mi je geografsko podrijetlo- 3,6%; Kupujem najčešće one proizvode koji se trenutno najviše reklamiraju - 3,5%; Tradicija i navika - 1,8%; Brand - 1,7% i dr. Zanimljivo da je jedva 0,4% ispitanika kod ovog pitanja odabralo odgovor: Ljubaznost trgovca koji prodaje. Na identično pitanje vezano uz odluku o kupovini usluga: Što je vama najbitnije prilikom odluke o odabiru i kupnji neke usluge? najveći broj ispitanika odabrao je odgovor: Kvaliteta i pouzdanost te usluge - 30,2%; Nakon toga slijedi: Omjer cijene i kvalitete - 28,3%; Zatim: Cijena - 7,6%; Ljubaznost trgovca koji prodaje tu uslugu - 5,7%; Stručnost trgovca koji prodaje tu uslugu - 5,6%; Korisnička podrška - 3,8%; "Geografsko porijeklo usluge" - 3,8%; "Radije koristim usluge domaćih tvrtki - 1,9% itd... 

15. svibanj 2024 11:27