Hrvatska
StoryEditor

Kakve nelogičnosti donosi prijedlog novih trošarina na aute

04. Studeni 2016.

Nova je Vlada u nacrtu prijedloga Zakona o posebnom porezu na motorna vozila, koji se donosi u paketu s izmjenama Zakona o PDV-u kojim će se vratiti mogućnost odbitka PDV-a za kupnju i troškove automobila poduzetnicima, odlučila promijeniti trošarinski sustav oporezivanja automobila. Namjera je da se na one automobile koji manje zagađuju plaćaju manje trošarine, ali prema izračunu nove formule kojom bi se i dalje za nove i rabljene automobile iz unosa trošarine plaćale na osnovnu cijenu uvećanu za PDV (25%) prema dva kriterija – prema vrijednosti vozila i prema ispuštanju CO2 – ne čini se baš tako, piše Večernji list.

Prije svega zbog toga što bi poskupjeli automobili koji ispuštaju relativno malo CO2, primjerice dizelski Renault Megane s 95 g/km CO2 bio bi 2421 kunu skuplji, kao i slični automobili s usporedivim motorom poput VW Golfa ili Škode Octavije, kao i relativno “čisti” benzinci poput Mazde3 ili Fiata 500. Ali najviše bode u oči poskupljenje najjeftinijih automobila na tržištu poput Dacije Sandero i Logana, koje si prosječan Hrvat možda i može priuštiti. Trošarina na Logan koji ispušta 130 g/km CO2 i koji sada do registracije stoji 70.900 kuna poskupjela bi 5195 kuna. U isto vrijeme superluksuzni sportski BMW X6M sa 575 KS i ispustom CO2 od 258 g/km pojeftinio bi 111.601 kn zbog manje trošarine.

O novim trošarinama na automobile oglasila se Hrvatska gospodarska komora putem Twittera. U svom tvitu poručuju kako podupiru vraćanje mogućnosti odbitka pretporeza pri kupnji vozila poduzetnicima, za što se već duže zalažu. No, poručuju ‘u prijedlogu izmjena trošarina uočili smo nelogičnosti, poput poskupljenja auta ispod 99 g/km CO2‘. Na to ćemo upozoriti Ministarstvo financija, kažu iz HGK.

 

29. travanj 2024 00:42