Hrvatska
StoryEditor

Promjene u HTZ-u ne bi se smjele odraziti na marketinške aktivnosti

24. Ožujak 2014.

Promjene koje se događaju u Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ) i njenom Glavnom uredu ne bi se smjele odraziti na marketinške i promotivne aktivnosti HTZ-a za koje je sad pravo vrijeme na brojnim tržištima unatoč tome što s većine njih stižu prve dobre najave i pozitivne naznake bukinga s kojima se ipak ne treba zavaravati jer sezonu tek treba odraditi.

Osnovni je to zaključak s današnje sjednice Turističkog poslovnog vijeća pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).

Predsjednik Vijeća Franco Palma napomenuo je da će i ova sezona tradicionalno u Hrvatskoj jače početi s Uskrsom odnosno tjedan dana prije tog blagdana kada će se otvoriti većina hotela, kampova, naselja i drugi objekti. No upozorio je i da nakon toga i 1.-svibanjskih praznika slijedi mogućnost tzv. rupe u popunjenosti koja bi mogla trajati do blagdana Duhova u lipnju.

Pitajući što je s promocijom za to i slična razdoblja, Palma je zajedno s Vijećem HGK poručio da bi zbog ove te budućih sezona i razvoja turizma u Hrvatskoj bilo dobro da se sve promjene u HTZ-u i sustavu turističkih zajednica dogode što prije i to s ciljem boljeg i profesionalnijeg poslovanja te unapređenja sustava za koje je Vijeće zauzelo i stav da je itekako potreban hrvatskom turizmu.

Skrenuo je i pažnju na važnost ruskog tržišta o kojemu, kako je kazao, sektor nema dovoljno informacija s obzirom na trenutno stanje oko odnosa te zemlje i Ukrajine, kao i na konkurenciju koja na tom pa i na drugim tržištima sigurno ne ‘spava‘ nego aktivno radi, poput primjerice Grčke koja se povoljnim cijenama ove godine nameće ne samo Rusiji nego i Njemačkoj te drugima.

O aktivnostima koje za sektor poduzima Ministarstvo turizma Vijeće je informirao pomoćnik ministra Želimir Kramarić istaknuvši da se u svemu vode turističkom strategijom i iz nje proizašlih akcijskih planova, pa tako i pri izradi nacrta zakona o turističkim zajednicama koji će se, kako je najavio, vrlo skoro pojaviti.

O dobrom trenutnom stanju hrvatskog turizma na stranim tržištima Vijeće je izvijestio pomoćnik direktora Glavnog ureda HTZ-a Slaven Reljić ističući da Hrvatskoj ove godine u prilog idu i najave da će Europljani (EU 28) češće i kraće putovati nego prošle godine.

Moguća su poboljšanja prometa ove godine i iz Italije, ali i iz Poljske te iz Češke, Austrije, Slovenije, Nizozemske, i naravno Njemačke čiji gotovo svi vodeći touroperatori za sada dojavljuju poraste bukinga i prodaje.

Poraste ove godine očekuju i hotelijeri te kampovi, tim više što su znatno ulagali u obnovu, uređenje i sadržaje smještajne ponude, ali i privatni (obiteljski) smještaj koji ove godine ranije nego ikad počinje primati rezervacije.

Predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja pri HGK Nedo Pinezić dodao je da iznajmljivačima u prilog idu i nove zakonske mogućnosti (pravilnik Ministarstva turizma i druge) da svoje kapacitete od ove godine mogu udružiti u difuzne i/ili integrirane hotele.

27. travanj 2024 19:21