Vodeći europski proizvođač hane za djecu, HiPP, odlučio je u Hrvatsku poslati robu namijenjenu za njemačko tržište, nakon što je analiza hrvatske Agencije za hranu, pokazala kako HiPP-ove bočice s hranom na tržištima istočnih zemalja sadrže znatno manje nutrijenata nego bočice plasirane na zapadna tržišta EU.
>>>Juncker: Europa treba ‘jednakost u hrani’
The Guaridan prenosi kako su rezultati testiranja kvalitete proizvoda u Hrvatskoj, pokazali kako se u, primjerice, bočici HiPP-ove bio mrkve, riže, puretine i rajčice, u Njemačkoj 38 posto odnosilo na povrće, a 12 na rižu, a u Hrvatskoj 24 posto povrća i 21 posto riže.
Također, zabilježene su znatne razlike u boji, okusu i aromi proizvoda, kao i u znatno manjoj zastupljenosti omega 3 kiselina u proizvodima istog proizvođača na hrvatskim, u odnosu na njemačke police.
>>>‘Kante za smeće’: Češka, Slovačka i Mađarska traže jedinstvenu kvalitetu proizvoda u EU
-Zbog trenutne rasprave o različitim receptima u europskim zemljama, bilježimo pogrešne interpretacije, zbog čega izražavamo žaljenje. Međutim, za posljedicu, ponovno smo analizirali naš recept za HiPP rižu, sa puretinom i mrkvom, te ćemo u nadolazećim mjesecima plasirati proizvod koji ima identičan recept kao onaj u Njemačkoj, priopćili su iz HiPP-a.
Odluku HiPP-a da plasira proizvod jednake kvalitete i u Hrvatskoj, pozdravila je Biljana Borzan, naša EU parlamentarka koja je testirala spomenuti proizvod.
- Pozdravljam odluku Hippa. Ovo je velika pobjeda za mene i za hrvatske potrošače. Uspjeli smo zaštititi najranjivije, malu djecu, od plasiranja drugorazrednog proizvoda koji je manje zdrav. Tijekom cijelog ovog procesa ljudi su mi govorili da je ovo teška bitka, da se čuvam multinacionalki, ali primjer HIPP-a je pokazao da kad znaš da si u pravu i kad imaš to crno na bilo, možeš pomaknuti planine. Očekujem i od drugih proizvođača da slijede ovaj primjer, kaže Borzan.