Poslovna scena
StoryEditor

Cilj nam je postati svojevrsna marketinška agencija

22. Kolovoz 2013.
Piše:
lider.media

Svi dosad izneseni pokazatelji govore da bi Hrvatska i ovu sezonu trebala završiti u plusu, s nekoliko postotaka više turističkih dolazaka i noćenja u odnosu na prošlu godinu, ali od početka srpnja s terena neprestano dolaze oprečni podaci i komentari da nema gostiju i da je sezona podbacila.

Osim prema resornom ministru turizma Darku Lorencinu nezadovoljstvo iz dijela turističkih krugova zbog lošijih rezultata usmjerilo se i prema Hrvatskoj turističkoj zajednici, tj. prema njezinoj direktorici Meri Matešić, koja je na toj funkciji prije nepunu godinu dana zamijenila dugogodišnjega čelnika HTZ-a Niku Bulića.

Vašim dolaskom na čelo HTZ-a najavljivala se reorganizacija ustroja Glavnog ureda, nova podjela poslova, gašenje nekih pomalo zastarjelih službi i uvođenje novih službi. Dokle se u tome stiglo?

- Novi organizacijski ustroj Glavnog ureda bio je nuždan radi usklađivanja s HTZ-ovim aktualnim zakonskim, funkcionalnim i operativnim zadaćama. Pritom su se u obzir uzele HTZ-ove preuzete i očekivane te buduće zadaće koje proizlaze iz Strategije razvoja turizma RH do 2020. i novoga strateškoga marketinškog plana hrvatskoga turizma od 2014. do 2020., koja se upravo izrađuje. Reorganizacija je u fazi primopredaje, koja će završiti povratkom zaposlenika s godišnjih odmora. Trebala nam je funkcionalna i operativna struktura prilagođena suvremenim tržišnim trendovima i poslovnom okružju kako bismo na njih mogli spremno odgovoriti.

Prijedlog reorganizacije izradila je konzultantska kuća Horwath Consulting Zagreb. Kakav je i kako će se primijeniti?

- Poslovna struktura Glavnog ureda ustrojena je u tri operativna odjela prema temeljnim područjima rada. Strateško planiranje i marketing središnji je i ključan odjel odgovoran za strateško planiranje te kreativno oblikovanje i učinkovitu provedbu promotivno-marketinških aktivnosti uporabom novog znanja i tehnologije. Razvoj ponude i upravljanje odredištem jest odjel odgovoran za sve selektivne oblike ponude i učinkovitu provedbu svih aktivnosti povezanih s koordinacijom i izobrazbom ljudi u sustavu turističkih zajednica usmjerenih na njihovo osposobljavanje i pretvaranje u destinacijske menadžmentske i marketinške organizacije. Odjel Unapređenje prodaje i odnosi s partnerima odgovoran je pak za djelotvorno predstavljanje hrvatskog turizma organiziranjem sajmova, prezentacija, studijskih putovanja i odnose s ključnim tuzemnim i inozemnim partnerima te upravljanje predstavništvima i ispostavama u inozemstvu.

Koje su najvažnije promjene u odnosu na prijašnju organizaciju, pretvara li se tim potezima HTZ u pravu marketinšku agenciju?

- To je cilj, usmjeriti se prema marketinškoj agenciji. Dosad nije bilo službe za marketing, to je najveća promjena. Postojala je služba za izdavaštvo, ali nitko se nije ciljano i na sadašnji način bavio marketingom. Novi je model sličan ustroju turističkih zajednica u Austriji i Švicarskoj, gdje smo bili na dva sastanka. Naravno, modeli se ne mogu potpuno kopirati. Mi imamo više zadataka, a ondje su isključivo usmjereni na marketing i brend te na to da uz novac koji dobivaju iz državnog proračuna osiguraju što više novca udružujući se poslovnim partnerima koji ne moraju dolaziti iz turističkog sektora, ali moraju biti prepoznatljiv i pozitivan brend.

>>> Cijeli intervju pročitaje u ovotjednom tiskanom izdanju Lidera.

28. travanj 2024 03:36