Inkluzivnost u praksi: PBZ nagrađen za HR i internu komunikaciju
Darija Anić i Kornelija Knez
Fokus Privredne banke Zagreb na ljude i otvorenu komunikaciju donio joj je dvije Inc.Q BEST Inclusive Employer nagrade
Privredna banka Zagreb je moderna financijska institucija s više od tri tisuće zaposlenih koji svakodnevno rade na pružanju najbolje usluge za gotovo dva i pol milijuna klijenata. U financijskom sektoru gdje su povjerenje, stabilnost i regulatorna usklađenost temelji poslovanja, upravo su ljudi najveća snaga, ali i izazov. Upravljanje takvom organizacijom stoga zahtijeva kvalitetne i transparentne politike i procese, otvorenu komunikaciju i učinkovite kanale prenošenja informacija koji povezuju ljude, poslovne i razvojne ciljeve te vrijednosti organizacije.
Veliki sustavi traže još veći fokus na ljude
Interna komunikacija i ljudski resursi u velikim sustavima imaju daleko veću ulogu od operativne podrške poslovanju. Oni su ključni mehanizmi za izgradnju povjerenja, osjećaja pripadnosti i jednakih prilika za sve zaposlene. Primjer takvog sustava u Hrvatskoj je Privredna banka Zagreb koja je nagrađena s dvije Inc.Q BEST Inclusive Employer nagrade u kategoriji velikih tvrtki – za najbolju inkluzivnu internu komunikaciju i za inkluzivne prakse ljudskih potencijala. Obje nagrade dodijeljene su temeljem evaluacije stručnih žirija sastavljenih od sveučilišnih profesora i priznatih stručnjaka u područjima evaluacije.
Financijske institucije posljednjih godina prolaze kroz izrazitu transformaciju. Digitalizacija, regulatorni okviri, očekivanja klijenata i konkurencija potiču na istovremenu agilnost, odgovornost i otpornost na izazove. Kvaliteta upravljanja ljudima u takvom okruženju ključna je za održivost poslovanja, ali i za dugoročno zadržavanje zaposlenih i povjerenja klijenata. Toga su vrlo dobro svjesni u PBZ-u zbog čega se raznolikost i uključivost grade sustavno kroz jasno definirane politike i prakse ljudskih resursa koje prate životni ciklus zaposlenih. Navedeno se najbolje očituje u načinu na koji se zaposleni informiraju, uključuju u promjene, razvijaju i napreduju, ali i u tome koliko su politike i prakse svima razumljive, dostupne i primjenjive u svakodnevnom radu.
Ljudski resursi i komunikacija u PBZ-u su strateški alati
Jasno definirani ciljevi rodnog balansa, objektivan i transparentan proces selekcije i kontinuirano praćenje napredovanja i razlika po skupinama zaposlenih u PBZ-u osiguravaju donošenje pravičnih odluka temeljenih na podacima. Razvoj zaposlenih podupire se kroz brojne edukacije i programe poput PBZ poslovne škole i Women Leadership akademije, dok su fleksibilnost u radu, well-being inicijative i ponuda benefita prilagođeni različitim životnim fazama zaposlenih.
Interna komunikacija promatra se kao strateški alat kojim se povezuju poslovni ciljevi s ljudima koji ih ostvaruju. Jasne informacije, transparentno donošenje odluka i otvoreni dijalog sa zaposlenima stvaraju osjećaje uključenosti i pripadanja koji su osobito važni u velikim sustavima u kojima postoji rizik od fragmentacije i gubitka zajedničkih vrijednosti i smjera. Kroz internu zatvorenu društvenu mrežu, VIIMA platformu za inovacije i razmjenu ideja istraživanja Voice of Employees, kampanje Inkluzivni rukovoditelj i druge slične inicijative PBZ osigurava kontinuiranu
prilagodbu i razvoj politika kako bi bile u skladu sa stvarnim iskustvima i potrebama zaposlenih, ističe Darija Anić, direktorica internih komunikacija i CSR-a: „Inkluzivne politike moraju biti prilagodljive jer zaposleni nemaju iste potrebe u različitim životnim fazama. Ne postoji univerzalno rješenje već je potrebno nuditi različite inicijative za različite skupine – programe za mlade zaposlenike koji tek započinju karijeru, podršku roditeljima kroz fleksibilne modele rada, aktivnosti za zdravlje i well-being, aktivnosti za zreliju dob, solidarnost i podrška.“
Raznolikost i uključivost su pokazatelji upravljačke zrelosti, a ne inicijativa
Upravo zahvaljujući tom sustavnom pristupu inkluzivnom upravljanju ljudima i komunikacijom, Privredna banka Zagreb nagrađena je Inc.Q BEST Inclusive Employer nagradama koje dolaze u trenutku kada se od financijskih institucija traži sve više u pogledu financijskih rezultata, društvene odgovornosti i organizacijske kulture. Potvrda je to da se u kompleksnim, visoko reguliranim sustavima može izgraditi radno okružje koje je istovremeno učinkovito, pravično i uključivo. Kako naglašavaju, rezultat je to timskoga rada i strateškog ulaganja u ljude, a ne izdvojenih inicijativa.
Privredna banka Zagreb primjer je toga da raznolikost i uključivost u financijskom sektoru nisu samo pitanje imidža, već upravljačke zrelosti. Kada zaposleni razumiju smjer u kojem se organizacije kreće, osjećaju se uvaženi i imaju se priliku razvijati, tada je i cijeli sustav učinkovitiji i uspješniji.
