Ni sav manjak kontejnera, zatrpane luke, zagušene prometnice, manjak skladišta, sirovina i materijala, pa čak i kamiondžija, neće smesti Djeda Mraza i njegovu ekipu da zatrpaju kineskom i inom robom američko i europsko tržište, ako je vjerovati analitičarima koji tvrde će problem srediti umjetna inteligencija, preciznije, digitalni blizanci.
Umjesto golemih ulaganja u međunarodnu infrastrukturu trgovci i proizvođači počeli su naveliko slijediti pionire poput Amazona koji su u svoje poslovanje uveli digitalne blizance, odnosno tehnologiju koja zorno predviđa što se događa u okružju s pomoću svojevrsne napredne simulacije.
Digitalni blizanac virtualni je model dizajniran da točno reflektira fizičku stvar pa s pomoću njega, primjerice, Amazon može točno predvidjeti kad će se njega roba naći na vašemu kućnom pragu. I konkurent mu Google prošli je mjesec lansirao svojega novog digitalnog blizanca, rješenje koje nudi kompanijama koje se bave logistikom, transportom, ali i proizvođačima, ne bi li rasteretio opskrbne lance i olakšao poslovno odlučivanje.
Tržište će zato, vjeruju analitičari, i ove godine tresti božićna potrošačka groznica. Pitanje je samo hoće li se morati zahvaljivati nekom digitalnom blizancu zato što su darovi na vrijeme stigli na police.