Većina današnjih web stranica sprema kolačiće na uređaje posjetitelja, što prema važećem zakonodavstvu zahtijeva privolu korisnika. Nažalost, jako velik broj hrvatskih web stranica tu privolu još uvijek ne prikuplja na ispravan i zakonit način. Takve probleme želi riješiti Regula, novopokrenuta platforma za upravljanje privolama za kolačiće s jedinstvenim značajkama, prva sa sučeljem i korisničkom podrškom u potpunosti na hrvatskom jeziku.
Osnivač Regule, konzultant za zaštitu osobnih podataka Duje Kozomara kaže kako je u svom radu shvatio da većina obavijesti o kolačićima na koje nailazimo nije dovoljno transparentna niti uopće nudi mogućnost izbora posjetiteljima – s tim da neke web stranice koriste servise koji to niti ne omogućuju.
Na taj način tvrtke riskiraju novčane kazne, ali i rušenje vlastite poslovne reputacije te gubitak korisničkog povjerenja. Tako se pomalo rodila ideja o izradi alata koji bi tu proceduru učinio što jednostavnijom i pristupačnijom našim poduzetnicima, web izdavačima i institucijama – kaže Kozomara.
Platforma na hrvatskom jeziku
I do sada su postojali alati koji omogućuju cookie banner na hrvatskom, ali Regula je prva s čitavim backendom te korisničkom podrškom na hrvatskom jeziku. Jasnoća i pristupačnost korisničke podrške posebno nam je važna - to Regulu odvaja od drugih servisa od kojih dobijete automatizirane poruke ili odgovore na lošem engleskom jeziku. Osnovni cilj je da svi klijenti dobiju jasne upute kako ispravno podesiti platformu te kako privolu za postavljanje kolačića zaista dobiti na zakonit i transparentan način.
Regula je nastala suradnjom dvije splitske tvrtke: Consent s ekspertizom u području zaštite osobnih podataka i izgradnje poslovne kulture privatnosti, te globalnog tehnološkog huba SplitX koji ima specifična znanja i vještine o digitalnom marketingu te iskustvo u podizanju startupa.
- Zajedno radimo prodaju, marketing i pružamo korisničku podršku, a tehnologiju smo preuzeli i prilagodili od švedskog Consentmanagera. Naime, nakon opsežnog istraživanja ustanovili smo da se radi o najkompletnijem alatu za dobivanje privole za kolačiće na potpuno zakonit način - objašnjava Kozomara.
Jednostavna integracija
Naime, upravo njihova tehnologija jedina je koja ima mogućnost A/B testiranja i optimizacije dizajna cookie bannera uz pomoć machine learninga. To znači da korisnici mogu napraviti 5 različitih dizajna, a Regula će detektirati koji od njih se najviše sviđa posjetiteljima, prateći postotke davanja privole i odlazaka sa stranice. Ako zaključi da, na primjer, većina mobilnih korisnika preferira crveni dizajn na vrhu stranice, a većina desktop korisnika zeleni banner s desne strane, upravo tako će ih ubuduće i prikazivati.
Na taj način Regula tvrtkama omogućava da na vlastitim stranicama imaju marketinške, analitičke i druge kolačiće koje smatraju važnima, dobiju zakonitu privolu za njih, a istovremeno ne unište korisničko iskustvo intruzivnim ‘čudovištima‘ od bannera koji zauzmu tri četvrtine ekrana i dopuštaju samo opciju ‘prihvaćam‘.
Regulu je iznimno jednostavno integrirati na web stranicu, a kompatibilna je sa svim tag-managerima, CMS sistemima i shop sistemima. Osim svega navedenog, cijene su također prilagođene hrvatskom tržištu pa su plaćeni paketi dostupniji nego kod drugih alata koji nude slične značajke.
Regulinu tehnologiju u Europi koriste tvrtke kao što su Spar, Mitsubishi i Lufthansa Industry Solutions, a u Hrvatskoj nam je svoje povjerenje već dala vodeća turistička kompanija Maistra.
Znate li koje kolačiće sadrži vaša web stranica?
Jako su česti slučajevi u kojima vlasnici web stranica nisu ni svjesni da one sadržavaju sve te kolačiće: npr. agencije nerijetko analitiku implementiraju bez pitanja, a ‘besplatni‘ alati i plugini koji bi trebali pomoći u izradi weba, uglavnom postavljaju vlastite kolačiće i prikupljaju podatke u netransparentne svrhe – bez da pruže informacije o tome.
Na Regulinoj web stranici zato svi mogu bez registracije zatražiti besplatno skeniranje kolačića na vlastitom webu te dobiti rezultate skeniranja na mail adresu. Naš skener pronalazi sve kolačiće na web stranici i automatski ih kategorizira, nakon čega odrađuje i provjeru usklađenosti - postavljaju li se kolačići tek nakon što je korisnik dao privolu.
Izgradnja korisničkog povjerenja
Nadzorna tijela za zaštitu podataka do sada su podijelila niz novčanih kazni vezanih uz kolačiće, a najpoznatije su one Facebooka i Googlea: Google mora platiti 150 milijuna eura, a Facebook 60 milijuna. Naime, francusko nadzorno tijelo je tijekom istrage otkrilo kako njihove web stranice omogućuju jednostavno prihvaćanje kolačića, dok korisnik mora napraviti čak nekoliko klikova kako bi ih uspio odbiti.
Osnovna ideja brige o zaštiti osobnih podataka ipak ne bi trebao biti strah od kazni, već izgradnja odnosa povjerenja s vlastitim korisnicima. Naime, web stranica je prvi dodir najvećeg broja ljudi s tvrtkom – i zato je upravo cookie banner ujedno i najočitiji primjer kako se tvrtka općenito ponaša s osobnim podacima. Zbog toga pravilno korištenje platforme za privolu za kolačiće podrazumijeva izgradnju odnosa povjerenja - a brojni su dokazi da će korisnici tako transparentan pristup znati cijeniti.