Znanja
StoryEditor

Kako postići balans između poslovnog i privatnog života?

19. Kolovoz 2014.
Piše:
lider.media

Većina članaka koji tematiziraju balansiranje privatnog i poslovnog života cilja na to da je posao nužno zlo.

Koliko je opravdano to tvrditi? Nekim ljudima posao ne izaziva stres i zapravo uživaju u sastancima i poslovnim izazovima. Nekima nije problem niti raditi nekoliko sati prekovremeno. Sve ovisi o odnosu koji osoba ima s bliskim osobama. Poanta je u tome da je ideja balansa privatnog i poslovnog života individualna. Za svakog je pojedinca bitno shvatiti što smatra održivim odnosom.

Život u kojem je posao na prvom mjestu, odnosno koji je podređen poslu, nosi za sobom posljedice. Ljudi koji su vam bliski vjerojatno se osjećaju zapostavljenima i manje važnima, a previše posla može utjecati i na mentalno zdravlje. To su znakovi da morate napraviti neke radikalne promjene u životu i karijeri.

Ako se odlučite na promjenu, objasnite situaciju na radnom mjestu. Poslodavci će podržati kvalitetnog zaposlenika koji želi doći do nekog razumnog balansa između posla i privatnog života. Prisutnost na radnom mjestu je također bitna komponenta poslovnog života. Ako je prisutnost bitan dio korporativne kulture vašeg radnog mjesta, onda procijenite situacije u kojima je ključno biti u uredu. Uvijek budite prisutni na svim sastancima.

Bitno je i postaviti očekivanja na ispravnu razinu. Nemojte dopustiti da se od vas očekuje obavljanje većine poslova. Na poslu morate imati vremena za odmor i morate odvagnuti prioritete. Bitnije se pripremiti za važan sastanak nego polovično obaviti to i još gomilu malih zadataka. Uvijek možete nebitne sastanke prepustiti nekom drugom.

Ako s poslodavcima želite dogovoriti fleksibilno radno vrijeme, pregovore vodite tako da jasno kažete što želite i što ćete im ponuditi zauzvrat. Nemojte obećavati nešto što ne možete ispuniti.

Primjerice, ako želite raditi tri dana u tjednu, budite svjesni da će vam trebati jasna strategija koja će omogućiti da budete u toku s događanjima u uredu čak i kada niste tamo.

Ako, pak, mijenjate radne navike da biste osigurali unaprjeđenje ili nekakvu novu poslovnu priliku, potrudite se da su vaši nadređeni toga svjesni. Aktivan dijalog s nadređenima i kolegama osigurat će stanje u kojem se poslovni ciljevi poklapaju s vašim osobnim ciljevima.

29. travanj 2024 18:42