Hrvatska
StoryEditor

Nijemci i Mađari uvode drakonske kazne

28. Prosinac 2014.
Piše:
lider.media

Zbog promjene Zakona o minimalnoj satnici u Njemačkoj i Zakona o PDV-u u Mađarskoj hrvatski cestovni prijevoznici mogli bi biti drastično kažnjeni ako ne registriraju svoje vozače i vozila u tim državama.

U njemačkom slučaju riječ je o borbi protiv dampiranja u kabotaži, bilateralni i tranzitni prijevoz kolateralne su žrtve, upozorava Marijan Banelli, savjetnik za promet u HUP-u i akreditirani lobist za promet u EU.

– Hrvatski cestovni prijevoznici moraju se samo registrirati kako bi ispunili uvjete. Na stranici njemačke carinske uprave mogu se naći formulari koje treba ispuniti kako bi se neometano mogla obavljati djelatnost – ističe Banelli.

Iako je ta mjera usmjerena protiv prijevoznika iz Rumunjske i Bugarske koji se bave ponajprije kabotažom (prijevoz robe unutar države, nap. a.), Nijemci su propise odlučili primjenjivati na svima. Hrvatski prijevoznici upoznati su s tom odlukom i već su se počeli registrirati.

– Nije problem ispuniti formulare, samo treba znati njemački i odvojiti vrijeme. Muči me što tu odluku nismo saznali od resornog ministarstva, nego okolnim putem – rekao nam je jedan od prijevoznika.

Slično je stanje u Mađarskoj koja će zbog bolje kontrole PDV-a tražiti od vozača da od 1. siječnja u prometu unutar države moraju imati identifikacijski broj (EKAER) koji izdaje EKAER-ov nadzorni sustav. Kazne su u oba slučaja drakonske: u Njemačkoj je minimalna kazna za neprijavljene vozače 30 tisuća eura, a u Mađarskoj im osim novčane kazne prijeti oduzimanje 40 posto robe. Europska udruga cestovnih prijevoznika pisala je povjerenici za promet Europske komisije Violeti Bulc tražeći odgodu primjene tih mjera u Njemačkoj. Stajalište je domaćih prijevoznika da se iz tog propisa izuzmu tranzitni i bilateralni prijevoznici, rekao nam je Banelli.

30. travanj 2024 15:12