Poslovna scena
StoryEditor

Uspiju li u svom naumu, izvoznike čekaju znatno bolji prihodi

16. Siječanj 2013.
Piše:
lider.media

Tvrtke koje izvoze vjerojatnije će povećati profit od onih koje posluju samo na domaćem tržištu. Nova anketa, međutim, ističe brojne prepreke koje tvrtkama onemogućuju proširenje na inozemno tržište.

U ovom razdoblju nestabilne gospodarske klime tvrtke koje izvoze mogu se pohvaliti znatno boljim prihodom i profitom od onih koje posluju samo na domaćem tržištu. 50 posto izvoznika iz cijelog svijeta povećalo je svoj profit tijekom zadnjih 12 mjeseci, dok je to učinilo samo 38 posto onih koje posluju isključivo na domaćem tržištu. Različiti problemi, međutim, sprječavaju tvrtke da svoje poslovanje prošire izvan granica matične države. Stvaranje pozitivnog imidža u inozemstvu, složeni strani porezni sustavi, troškovi vezani uz nekretnine, papirologija, politička nestabilnost i prirodne katastrofe poput poplava i potresa neki su od problema zbog kojih tvrtke ne poduzimaju taj velik i plodonosan korak prema izvozu.

To su glavni zaključci druge globalne ankete o izvozu koju je proveo Regus, globalni davatelj usluga najma poslovnih prostora, a u kojoj je ispitano više od 20 tisuća viših rukovoditelja iz preko 90 svjetskih zemalja.

-Naša anketa pokazala je prednosti proširenja poslovanja na inozemstvo- komentira Garry Gürtler, Regusov potpredsjednik za područje srednje i istočne Europe. -No jasno je da su tvrtke koje se žele baviti izvozom suočene s velikim izazovima. Nakon što početni entuzijazam popusti, tvrtke shvate da su pretrpane papirologijom i birokratskim problemima, odnosno da imaju problema sa stvaranjem imidža u inozemstvu. Poslovna središta u stranoj zemlji poput onih koje nudi Regus mogu biti odgovor na takve probleme jer nude mogućnost fleksibilnog poslovnog prostora, lokalnu poslovnu stručnost i administrativne usluge po prihvatljivoj cijeni, što tvrtkama omogućuje da ostvare prisutnost na stranom tržištu bez financijskog rizika koji se inače povezuje s proširenjem poslovanja na inozemstvo- zaključuje Gürtler.

Ključni rezultati i statistički podaci:

Tijekom zadnjih 12 mjeseci 50 posto izvoznika iz cijelog svijeta zabilježilo je porast profita, dok je iste rezultate postiglo samo 38 posto tvrtki koje posluju isključivo na domaćem tržištu

Tijekom istog razdoblja 59 posto izvoznika zabilježilo je porast prihoda, dok taj postotak za tvrtke koje posluju isključivo na domaćem tržištu iznosi 47 posto

Više od četiri petine hrvatskih tvrtki (85 posto) istaklo je papirologiju i troškove vezane uz nekretnine kao najveće prepreke za proširenje poslovanja na inozemstvo

Sljedeći najvažniji problemi su stvaranje imidža (54 posto) te lokalni porezni sustav i propisi (35 posto) 

Trećina ispitanika (32 posto) navela je zapošljavanje operativnih djelatnika kao važnu prepreku

Upravljanje rizikom, što uključuje politički rizik i prirodne katastrofe poput potresa, tajfuna i poplava, zabrinjava četvrtinu ispitanika (26 posto)

27. travanj 2024 11:12