Život
StoryEditor

Đonlić: Test iz matematike radi prepoznavanja darovitih provokacija je obrazovnom sustavu

24. Travanj 2024.
Obrazovanje u fokusu 2024. Tomislav Đonlićfoto Ratko Mavar

Hrvatski obrazovni sustav proteklih je godina mnogo učinio za integriranje učenika s posebnim potrebama, ali je zato zanemario one s druge strane spektra, a to su daroviti učenici. Tom skupinom intenzivnije se bavi obrazovni sustav Splitsko-dalmatinske županije koja je jedan od pionira u Hrvatskoj u sustavnom testiranju djece u matematici i matematičkoj pismenosti kako bi identificirala najdarovitije učenike i posvetio im veću pažnju u razvoju njihovih sposobnosti.

Dalmatinska iskustva tijekom prezentacije ‘Višegeneracijsko testiranje i prepoznavanje darovitih kod učenika osnovnih škola‘ prenio je na konferenciji Regionalni razvojni forum – Obrazovanje u fokusu pročelnik UO za obrazovanje Tomislav Đonlić. On je na početku pojasnio kako je ovo testiranje ‘određena provokacija obrazovnom sustavu‘.

Svake godine u osnovnim školama na području Splitsko-dalmatinske županije testiraju se učenici 4. razreda kako bi se uvidjelo koliko im je znanje matematike. Testiranje slično onome za državnu maturu provodi se na dobrovoljnoj bazi, a odaziva se oko 90 posto učenika u gotovo svim školama na području županije. Konkretno, radi se i do 4500 djece, pa je jedan od izazova organizirati testiranje tako velikog broja učenika.

Testiranje traje tri školska sata, a provodi se u matičnim učionicama kako bi učenici rješavali test u poznatom okruženju što im smanjuje stres. K tome, nadziru ih njihovi nastavnici, a u cijelo testiranje ukupno je angažirano oko 500 nastavnika, pojasnio je Đonlić. Kako bi sve to bilo moguće provesti, županija je prvo osnovala namjensku instituciju, a to je Centar izvrsnosti koji služi za potporu školama tijekom pripreme testiranja. Osim toga, nakon testiranja najdarovitijih dva posto učenika uključuje se u izvanškolske programe kako bi unaprijedili svoje sposobnosti, a koje organizira upravo Centar izvrsnosti.

Što se tiče benefita ovakvog testiranja, Đonlić je rekao kako se učenike time želi dodatno ojačati, a školama i nastavnici pružiti informacije o darovitosti djece. K tome, na taj se način potiče kompetitivnost nastavnika.

– Najveći naš kapital su ljudi – poručio je zaključno Đonlić.

22. studeni 2024 04:23