Zamislite da vam se servira samo trećina piva koje ste već platili. Tim je slikovitim riječima potpredsjednik Association of National Advertisers (ANA) Bill Duggan opisao stanje stvari u američkoj, a komotno bismo mogli reći i globalnoj medijskoj industriji, zabrinjavajući nedostatak transparentnosti i opadanje efikasnosti ulaganja u medijski zakup. Medijski i marketinški stručnjaci složni su u stajalištu da je medijsko okružje sve kompleksnije, a zbog botova i nepoštenih aktivnosti oglašivači gube ozbiljan novac. Definiranje jasnijih načela zakupa medija postalo je, stoga, jedno od prioriteta oglašivača, koji moraju preuzeti dio odgovornosti za pitanja (ne)transparentnosti i pomaknuti stvar s mrtve točke. Prema riječima Group CEO-a Advise Media Consultinga, nezavisne medijske konzultantske tvrtke s lokalnim timovima u Zagrebu (Adriatics hub), Hamburgu i Londonu, Marina Vukovića, netransparentnost je nužno svesti na najmanju moguću mjeru, na svim tržištima i svim medijskim kanalima – tradicionalnim i digitalnim.
Upravljanje investicijama
– Razvili smo napredne alate kontrole i izvještavanja o medijskim investicijama, a naš tim s velikim iskustvom u medijskom zakupu i njegova stručnost temelj su našeg poslovanja. Među ostalim, klijentima nudimo uslugu Media Investment Managementa, pomoću koje maksimiziramo učinkovitost medijskih investicija pažljivim planiranjem i transparentnim strategijama; nudimo kontinuirane analize medijske potrošnje kako bismo bili sigurni da je ona usklađena s njihovim poslovnim ciljevima; pazimo da su resursi učinkovito raspodijeljeni i medijski zakup odgovorno proveden; provodimo temeljite revizije…
Na taj način klijenti na jednom mjestu dobivaju informacije o svojoj medijskoj potrošnji i statusu KPI-jeva u stvarnom vremenu – rekao je Vuković i dodao da transparentnost u medijskom zakupu pomaže oglašivačima izbjeći prikrivene troškove i neefikasno ulaganje posebno kad je riječ o poslovnim praksama poput zakupa Inventory Media.
Pouzdani partner
Naime, medijske agencije sve češće od medija kupuju oglasni prostor po sniženoj, a onda ga prodaju oglašivačima po premium cijeni. Oglašivač pritom ne zna koja je ‘originalna‘ vrijednost medijskog prostora niti može procijeniti agencijske marže. – Kao što možete vidjeti, medijsko okružje postaje sve složenije, a transparentnost sve važnija – poentirao je Group CEO Advise Media Consultinga. u čije se klijente ubrajaju i vodeći trgovački lanci u Europi Lidl i Kaufland.
– S njima surađujemo na svim tržištima, uključujući i hrvatsko, što nam daje pristup alatima i kontakt sa stručnjacima koji nam pomažu ne samo pratiti svoje troškove, već i uistinu optimizirati svoja medijska ulaganja. To nam omogućuje bolji uvid u uspješnost svojih kampanja i više mogućnosti za marketinška ulaganja s ciljem ostvarivanja najboljih rezultata – zaključio je Marko Likić, voditelj Odjela medija i distribucije Kauflanda.
Sadržaj nastao u suradnji s AMC-om.