U stanicama za tehnički pregled u Hrvatskoj u 2024. godini zabilježeno je 214.224 prvih registracija svih kategorija vozila što je 23.401 (12 posto) više vozila u odnosu na broj prvi put registriranih vozila prethodne godine.
U 2024. godini vidljiv je i porast u produženju prometnih dozvola. Tako je ove godine produženo 2.446.940 prometnih dozvola, što je za 4,19 posto više u odnosu na prethodnu godinu. Primijećen je i porast odjavljenih vozila od 20,64 posto, tako je ove godine odjavljeno 159.563 vozila.
Ukupno je obavljeno 2.497.056 redovnih tehničkih pregleda vozila svih kategorija, a njih 427.256, odnosno 17,11 posto bilo je neispravno. Utvrđeno je ukupno 2.509.114 neispravnosti, a prosječno je svako neispravno vozilo imalo 5,87 grešaka. Najviše grešaka utvrđeno je na uređajima koji omogućuju normalnu vidljivost (22,89 posto) i na uređajima za kočenje (22,29).
Prosječna starost osobnih automobila je bila 13,87 godina, a ukupna starost vozila iznosi 14,63 godina, što nakon dugo vremena prvi put predstavlja stagnaciju prosječne starosti u vozila u RH.
Vidljiv je veliki porast osobnih vozila na hibridni pogon. U 2024. godini u Hrvatskoj je zabilježeno čak 70.608 vozila na hibridni pogon, dok ih je u 2023. bilo 44.311. Broj registriranih vozila na električni pogon u 2024. godini iznosi 9.987, što je značajno više u odnosu na 2023. godinu kada je bilo 7.032 vozila na električni pogon.
– Rezultati iz 2024. godine ukazuju na pozitivne pomake u voznom parku u RH, ali i kontinuiranu potrebu za podizanjem svijesti o tehničkoj ispravnosti. Nakon dugo vremena konačno smo doživjeli godinu u kojoj prosječna starost voznog parka nije porasla. Nadamo se da je ova stagnacija prosječne starosti naznaka novog trenda smanjivanja prosječne starosti vozila u RH, međutim gotovo šest grešaka po neispravnom vozilu govori kako vlasnicima vozila na raspolaganju treba biti što više informacija o tome kako mogu na vrijeme prepoznati i popraviti neispravnosti te tako povećati svoju sigurnost i sigurnost drugih sudionika u prometu. Dobro održavanje vozila, koja su i dalje starija od europskog prosjeka, povećava uz sigurnost i njihov vijek korištenja te smanjuje potrošnju goriva i utjecaj na okoliš – izjavio je Tomislav Škreblin, pomoćnik uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske.