Budući da provedba ispita na daljinu postaje sve veći izazov za obrazovne institucije, sazrijevaju i softverska rješenja protiv varanja na online ispitima, a jedno od njih, AssessMe, nedavno je predstavljeno na natjecanju 'Startup Factory' u sklopu startup-konferencije 'Zagreb Connect'. Uvođenjem online nastave osiguravanje integriteta akademskog rada pojavilo se kao primarni problem, kojemu svojim softverskim rješenjem žele stati na kraj dva nastavnika na Rochester Institute of Technologyju (RIT) Croatia – izv. prof. dr. sc. Martin Žagar i dr. sc. Alan Mutka (inače voditelj studija Informacijskih tehnologija na RIT-u), članovi startupa AssessMe. Prepoznali su priliku i potrebu za novim softverskim rješenjem koje će uvesti standarde u online nastavu te općenito u evaluaciju rada i znanja na daljinu. Tako su zajedno s još dva člana tima, stručnjakinjom za marketing i poslovnu strategiju Fatimom Živković te iskusnim programerom za razvoj komercijalnih aplikacija Josipom Nižetićem, zaplivali u startup vodama.
– Naša metodologija upotrebljava umjetnu inteligenciju za praćenje stvaranja digitalnih zadataka temeljenih na tekstu u stvarnom vremenu. Naknadnom obradom provode se detaljna autoanaliza, vizualizacija i provjera radi potvrde znanja u obrazovnom smislu odnosno provjere profesionalnih vještina u poslovnome – ističe Žagar dodajući da je AssessMe prilagođen hibridnom načinu izvođenja nastave (jedan dio studenata je uživo, dok je drugi online) te osigurava studentima jednake uvjete studiranja s posebnim naglaskom na uvjete održavanje ispita.
– Ukoliko se student odluči iz bilo kojeg razloga pisati ispit udaljeno, od kuće, AssessMe omogućava profesoru softversku podršku da uvjeti provođenja ispita budu minimalno istovjetni onima u učionici. Istodobno studentima daje novu fleksibilnost studiranja, ali i osjećaj pravednosti te jednakih uvjeta za sve – objašnjava Žagar, inače docent na RIT-u Croatia i istraživač s više od petnaest godina iskustva u edukaciji i znanosti
Pred ovim su startup-timom nakon pokusnoga projekta u RIT-u razgovori i s drugim obrazovnim ustanovama u Hrvatskoj, ali i u inozemstvu, te dogovaranje novih pokusnih projekata za sljedeći semestar. Pregovaraju i s IT tvrtkama gdje se razvijena tehnologija može koristiti za udaljenu validaciju znanja prilikom zapošljavanja novih zaposlenika. Budući da mnoga istraživanja pokazuju da je trend hibridne nastave here-to-stay, iz startupa AssessMe smatraju da će njihovo rješenje biti prepoznato kao 'koristan alat' za osiguravanje integriteta rada i validacije učenja na daljinu.