Kako bi upozorili na sve češće kašnjenje tjednih isplata naknada vozačima, ali i na neadekvatnu komunikaciju menadžmenta, vozači Ubera u ponedjeljak su od 7 do 10 sati u Zagrebu ugasili svoje mobilne aplikacije te štrajkali. Posljedično, cijene Uberovih usluga u tom su periodu znatno porasle, budući da je potražnja bila velika, a ponuda mala.
Sindikat radnika digitalnih platformi (SRDP) još je u petak 15. listopada najavio štrajk, ali i blokiranje prometa u Radničkoj ulici (od kojega su u međuvremenu odustali) gdje se nalazi sjedište Ubera u Hrvatskoj. Tamo su predstavnici vozača i SRDP-a u ponedjeljak održali konferenciju za medije, ukazujući na probleme s kojima se susreću. I iako su iz Ubera u petak javili kako su problemi s isplatama naknada vozačima uzrokovani ‘greškom u sustavu lokalne banke’, vozače Ubera to nije spriječilo da štrajkaju, kao što ih ni pravovremena isplata u ponedjeljak nije spriječila jer su već, kako kažu, izgubili strpljenje.
Tajnica SRDP-a Iva Filipović izjavila je u petak za Večernji list da ovim potezom traže humaniji pristup Ubera prema vozačima.
– Uber svoje vozače inače isplaćuje svakog utorka za rad koji je obavljen proteklog tjedna. Nijednom vozaču u Hrvatskoj novac nije sjeo na račun u utorak pa smo očekivali da će to biti u petak pošto je takva praska bila prethodnih nekoliko puta kad bi se kasnilo s isplatama. Ovo se počelo događati sve češće. Mi trebamo prehraniti svoje obitelji, agregatori i Uberovi partneri svojim zaposlenicima ne mogu isplatiti plaće. Dakle, to je lančana reakcija koja za sobom povlači niz negativnih posljedica. Vozači su godinama naviknuti na tjedne isplate i tako prilagođavaju svoj život i rad koji je mukotrpan i rizičan – rekla je Filipović.
Na prosvjedu je Filipović istaknula da su digitalne platforme novo tržište gdje bi se izvršavanje isplata također trebalo regulirati, apelirajući Vladu da to i učini.
– Kao bilo koji drugi poduzetnik u Hrvatskoj, ja moram plaćati sva davanja – izjavila je Filipović koja je, budući da je Uberov partner, samostalni poduzetnik.
Na kraju je Filipović naglasila da ovim prosvjedom pozivaju Uber na dijalog. Tijekom popodneva stiglo je i službeno očitovanje o cijelom događaju iz Ubera koje prenosimo u cijelosti:
“Uberove usluge u Hrvatskoj rade normalno i dostupne su svim korisnicima aplikacije, nudeći im da naruče sigurnu i pouzdanu opciju prijevoza. Centar za partnere vozače danas će biti zatvoren zbog sigurnosnih razloga, no naši virtualni i telefonski kanali za podršku ostaju u potpunosti otvoreni. Čim se ostvare svi sigurnosni uvjeti, nastavit ćemo i s osobnom podrškom.
Upoznati smo s činjenicom da je nekoliko naših partnera vozača odlučilo prosvjedovati. U potpunosti poštujemo njihovo pravo na prosvjed i, iako smatramo kako ova skupina ne predstavlja većinu partnera vozača, ozbiljno shvaćamo njihove pritužbe.
Prošli tjedan došlo je do problema s obradom isplata u lokalnoj banci što je rezultiralo kašnjenjem s isplatom tjedne zarade. Brzo smo poduzeli mjere kako bismo riješili ovaj problem i isplatili sve zaostale uplate, što je jutros i riješeno, a zarada je vozačima sjela na račun. Čim smo shvatili što se događa, poslali smo poruku svim partnerima vozačima čija uplata kasni, ispričavajući se zbog neugodnosti i objašnjavajući kada mogu očekivati isplatu.
Shvaćamo važnost pravovremenih tjednih isplata za našu zajednicu vozača partnera i učimo iz ovog iskustva kako bismo nastavili poboljšavati naše procese.
Što se tiče zarada općenito, ostajemo predani stvaranju održivog okruženja za poslovanje naših partnera, pa smo u tu svrhu nedavno podigli cijene. Ovo povećanje ne čini značajnu razliku za korisnike Uber aplikacije, dok u konačnici najviše profitiraju naši partneri, čiji su prihodi sada veći.
Ostajemo u potpunosti predani tome da budemo najbolja opcija prijevoza za sve naše partnere, vozače i korisnike u Hrvatskoj.”