- Strateški cilj Zagrebačke pekarne Klara je sadašnji liderski udjel na nacionalnom tržištu, koji iznosi samo šest posto, do 2014. godine povećati na 20 posto – najavila je svojevremeno direktorica najstarije pekarske industrije prije 17 godina. Ambiciozne planove o ulaganjima i akvizicijama, zaustavila je ekonomska kriza, a paralelno su utihnule i objave iz te kompanije. Puno više vijesti u javnost o poslovanju Zagrebačke pekarne Klara nije pristizalo ni nakon što je samozatajna obitelj Plodinec (inače i vlasnici tvrtke Mlin i pekare te odnedavno i dioničari Čakovečkih mlinova) 2019. godine povećala udjel u toj tvrtci.
No, u godini kada poznati Klarin čokoladni kolač Cao Cao, s kojim su odrastale generacije školaraca i studenata, kao nezaobilaznom užinom, slavi 50. godina poslovanja, čini se da bi napokon moglo doći do godinama najavljivanog iskoraka.
Naime, prije nekoliko dana Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (HANFA) odobrila je objavljivanje ponude za preuzimanje Čakovečkih mlinova, od strane obitelji Plodinec (tj. njihovih tvrtki) te upravitelja mirovinskih fondova AZ i PBZ-CO. A iz ponude za preuzimanje jasno se može iščitati da pekarsko-trgovačkom biznisu u suvlasništvu obitelji Plodinec predstoji intenzivno restrukturiranje.
- Ponuditelji namjeravaju pokrenuti restrukturiranje unutar obje Grupe s ciljem povezivanja poslovanja. Proces bi s jedne strane uključivao povećanje kapitala ciljnog društva, a s druge strane proveli bi se procesi objedinjavanja zajedničkih poslovnih segmenata. Namjera je da ponuditelji povećaju temeljni kapital Čakovečkih mlinova unosom stvari i prava od stane društava MIP i Plodinec te izda nove dionice koje će preuzeti MIP i Plodinec u odgovarajućem omjeru, sukladno odnosu vrijednosti unesenih stvari i prava.
Dovršetkom postupka po ponudi za preuzimanje i postupka povećanja temeljnog kapitala, namjera je povezati poslovanja Čakovečkih mlinova i Grupe Mlin i pekare te kroz takvu poslovnu sinergiju povećati njihovu konkurentnost, proširiti poslovanje, optimizirati troškova te povećati baze klijenata uz planiranu modernizaciju poslovanja, a osobito na tržištu maloprodaje, stvaranjem nacionalnog trgovačkog lidera u formatima malih prodavaonica – stoji u ponudi za preuzimanje Čakovčkih mlinova, u kojima ponuditelji trenutno imaju oko 65 posto udjela.
‘Dok nije slomljeno, ne treba popravljati‘
Iako izrijekom nisu navedene Zagrebačke pekarne Klara (ZPK), one se spominju u opisu ponuditelja, tvrtke Mlin i Pekare (MIP), koja uz pekarski, ima i mlinarski biznis te 465 trgovina (od toga 90 Prehrane i 15 ZPK-a).
Vođene opreznom strategijom i politikom koja bi se mogla opisati ‘dok nije slomljeno, ne treba popravljati‘, Zagrebačke pekarne Klara živjele su na staroj slavi, ne ulažući previše u modernizaciju maloprodajne mreže. Samo jedan pogled na izgled zagrebačkog lanca kvartovskih trgovina Prehrane, u većinskom vlasništvu ZPK-a, i stare regale u njima, potvrđuje tu tezu.
Poslovanje Zagrebačkih pekarni Klara godinama obilježila je stagnacija, niska profitna marža, a nerijetko je tvrtka spašavana unovčavanjem nekretnina. Neke su promjene doduše napravljene od 2019., otkad je obitelj Plodinec preuzela većinski udio, ali ipak su bile nedovoljne da se osigura snažniji rast i vrati stara slava.
Bit će stoga zanimljivo pratiti, nakon što se provede preuzimanje Čakovečkih mlinova, hoće li obitelj Plodinec u kombinaciji s mirovinskim fondovima ipak biti malo ambicioznija.
Što najavljeno restrukturiranje znači za Zagrebačke pekarne Klara, koji su trendovi na tržištu pekarskih proizvoda u Hrvatskoj, koji pekarsko-trgovački lanac je već u pregovorima za prodaju, a koji bi mogao uskoro krenuti tim putem, pročitajte u
digitalnom izdanju Lidera.
Članak je dostupan u tiskanom
i digitalnom izdanju Lidera