1000 Najvećih
StoryEditor

Marijana Knežević Tudić (Kraš): Želimo i dalje postavljati standarde u području konditorskih proizvoda

02. Srpanj 2024.
Marijana Knežević Tudić,predsjednica Uprave Kraša

Kraš je dugovječna i snažna kompanija te jedan od najvećih konditorskih proizvođača na području jugoistočne Europe. Dugogodišnji smo lider u proizvodnji kakao proizvoda, keksa i vafla te bombona na domaćem tržištu, a ostvarujemo značajan uspjeh i u zemljama regije, što potvrđuje kvalitetu i prepoznatljivost naših proizvoda.

S tim u vidu, nastavljamo jačati lidersku poziciju. Zadovoljni smo ostvarenim rezultatima našeg poslovanja jer smo, unatoč izazovnim vremenima, zadržali stabilnost proizvodnje kao i broja zaposlenih. Upravo su zaposlenici najveća vrijednost kompanije te ćemo i dalje raditi na kontinuiranom podizanju njihovih prava i uvjeta rada. Također, nastavljamo s investicijskim ciklusom, započetim prošle godine, vrijednim više od 20 milijuna eura, od čega smo do sada ugovorili više od 15 milijuna. Projekti su usmjereni na automatizaciju i modernizaciju proizvodnih procesa. Primjerice, u tvornici čokolade fokusirali smo se na automatizaciju pakiranja, a nedavno smo u tvornici keksa i vafla u Zagrebu u pogon pustili našu kapitalnu investiciju – novu proizvodnu liniju za punjene vafle Frondi.

Iako delegirani akt Uredbe o EU taksonomiji ne svrstava djelatnosti koje obavlja Kraš kao one s značajnim negativnim utjecajem na okoliš, godinama kontinuirano radimo na smanjenju ekološkog  otiska i unaprjeđenje održivosti kroz sve faze poslovanja. Tako su i ove investicije u automatizaciju usmjerene na povećanje efikasnosti i optimizaciju pakiranja što posljedično rezultira smanjenjem emisija CO2. Dodatno u Krašu vodimo računa o unaprjeđenju ambalaže pa velika većina našeg proizvodnog asortimana ima ekološki prihvatljiva pakiranja. Ovo su samo neki od naših nefinancijskih aspekata poslovanja koji su ključni za dugoročnu održivost i uspješnost kompanije, a sljedeće nas godine očekuje i obaveza izvještavanja vezana uz ESG. Svjesni važnosti transparentnosti i odgovornosti u poslovanju, pristupamo joj vrlo temeljito te vjerujemo kako će nam poslužiti i kao alat za dodatno unaprjeđenje naših praksi.

Za nas su potrošači u središtu poslovanja i njihovo iskustvo iznimno nam je važno. Kada kažemo da konstantno osluškujemo njihove potrebe, to nije samo fraza, već odražava predanost stvarnom razumijevanju i reagiranju na njihove zahtjeve i očekivanja. Asortiman naših proizvoda diktiraju zahtjevi i potražnja na tržištu, a mi aktivno prikupljamo povratne informacije i kontinuirano prilagođavamo proizvode i usluge kako bismo osigurali najvišu razinu zadovoljstva i lojalnosti potrošača. U budućnosti se vidimo još snažniji – kao moderna prehrambena kompanija koja ne prati slijepo trendove već ih i diktira. Želimo i dalje postavljati standarde koji definiraju budućnost u području konditorskih proizvoda.

Kako bismo u tome i uspjeli, moramo biti prilagodljivi i spremni na tržišne izazove. Definitivno najveći izazov ove godine je rast cijene kakaovca koji je dosegnuo najviše razine u proteklih pola stoljeća. Ovaj rekordan rast direktno utječe na sve konditorske proizvođače, pa tako i nas s obzirom na to da nam je kakaovac osnovna sirovina. Nakon internog amortiziranja ovog cjenovnog pritiska, a radi održavanja stabilnosti poslovanja te radnih mjesta bili smo primorani korigirati cijene naših proizvoda koji sadrže kakao, što je bio zadnji, ali neizbježan korak. Međutim, Kraš je jedan od rijetkih proizvođača koji uz kakao proizvode ima i drugi konditorski asortiman – kekse i vafle te bombone što nam pruža dodatan prostor za prilagodbu i planiranje proizvodnog asortimana.

Upravo dok se suočavamo s novim okolnostima, naša posvećenost prema kvaliteti nepokolebljiva je. Inzistiramo na proizvodnji tradicionalnih i poznatih proizvoda koji su izdržali test vremena. Time ostajemo pouzdan izbor za naše vjerne potrošače.

19. studeni 2024 03:30