Trenutačna tržišna utakmica autotaksi-prijevoznika, ako je suditi prema mišljenju direktora Eko Taxija Mislava Munivrane, krajnje je neravnopravna, a Uber krši sva pravila igre. Taksisti imaju strogo regulirane cijene, a Uber slobodno formira cijenu ovisno o ponudi i potražnji, napominju iz Eko Taxija. Nadalje navode da specifikacija Uberovih vozila ne treba udovoljavati zahtjevima Gradske uprave Grada Zagreba, za razliku od ostalih taksi-tvrtki. Tako ako se uzme u obzir sva potrebna oprema i obvezno osiguranje automobila koje su Eko Taxi i ostali igrači na autotaksi-tržištu dužni ispuniti, njihovi troškovi iznose oko 100 tisuća kuna po automobilu. Uber, pak, nije dužan imati ništa od navedenog. Sve to, tvrde u Eko Taxiju, Uber čini nelojalnom konkurencijom.
>>>HOK podnio tužbu protiv ‘famozne platforme’ Uber
- Zamislite da imate jednog plivača s torbom punom kamenja na leđima i drugog bez torbe u istom bazenu. Uber se hvali da je u godinu dana došao na više od 1000 vozača, a mi smo već tri godine zamrznuti na dvjestotinjak vozača i 80 vozila te taj broj zbog regulative nismo mogli povećati. Osim toga, Uber ne plaća cijeli niz davanja za prijevoz kao što su licencije, dozvole, tehnički pregledi vozila, skuplja vozila, dodatna putna osiguranja, liječnički pregledi za vozače, posebni ispiti za taksi-vozače i kontrole taksimetra pri Državnom zavodu za mjeriteljstvo. Takvo stanje stvari stavlja nas u krajnje neravnopravan položaj - dodatno je elaborirao Munivrana.
>>>HUP: (Ne)zakonitost Ubera je primjer pravne i poslovne nesigurnosti koju treba iskorijeniti
Iz Eko Taxija tvrde da nikako nisu protiv liberalizacije tržišta. Štoviše. Munivrana napominje kako je Eko Taxi među prvima razbijao monopol na taksi-tržištu. Isto tako nemaju ništa ni protiv toga da Uber posluje, ali zahtijevaju da se zakon treba poštovati i da donesena pravila igre vrijede jednako za sve igrače. Smatraju da bi tržište trebalo urediti prema uzoru na njemačko gdje jedine usluge koje Uber može ponuditi klijentima jesu od strane licenciranih vozača.
>>>Mercedes ušao u savezništvo s Uberom, osigurao pristup korisnicima
- Zastupali smo liberalizaciju tržišta i prije nego se pojavio Uber. Zahvaljujući našem dolasku na tržište snižena je cijena taksi-prijevoza i znatno je povećana kvaliteta usluge. No pasivnost države dovest će do situacije gdje će ’ispod radara’ zakona ta nelojalna konkurencija toliko narasti da joj više nitko neće moći konkurirati. Ponavljam, nije tu bitan Uber, već želimo jednake uvjeta poslovanja na tržištu za sve - dodaje direktor Eko Taxija.
>>>Uberov plan o letećem prijevozu – genijalno ili ludo?
Eko Taxi se na tržištu pojavio prije šest godina i brend je izgradio ekopričom, hibridnim vozilima. Danas zapošljava 250 djelatnika i ima 80 vozila. Prvi je ponudio i opciju prijevoza za kućne ljubimce te dječje sjedalice. – Autotaksi prijevoz je usluga javnog prijevoza koja na neki način mora biti regulirana, iako ta razina regulacije može biti manja od današnje. Riječ je o prijevozu putnika vozilom koje se, ako se njime ne upravlja prema pravilima, može pretvoriti u oružje. Ne može bilo tko upravljati avionom, ne može bilo tko prevoziti djecu u autobusu, ne može bilo tko prevoziti putnike u automobilu. Mora za to biti osposobljen i kontinuirano ići na liječničke preglede – zaključuje Munivrana.