Studenti po završetku studija teško pronalaze posao, a poslodavcima opet nije lako opstati u vremenima ekonomske krize, uz obvezu da se razvijaju i zapošljavaju potrebne kadrove. Jedno od rješenja za završene studente je i samozapošljavanje – tj. umjesto obilaženja tvrtki i institucija s molbama za posao, nalaženje svoje niše i pokretanje vlastitoga posla. Upravo je to i tema ovogodišnjega, 4. Dana karijera Sveučilišta u Dubrovniku, koji se održao 16. veljače u sveučilišnoj zgradi Odjela za ekonomiju i poslovnu ekonomiju.
Poslodavci, među kojima su ove godine većinom privatni poduzetnici, prenijeli su studentima svoja iskustva s tržišta rada. Motivirajućim izlaganjima trudili su se ohrabriti ih svojim primjerima uspješnosti, ali im i skrenuti pozornost na sve poteškoće s kojima su se susretali.
Uvodna panel-diskusija ove je godine okupila: poduzetnika i investitora Sašu Cvetojevića, voditelja ljudskih resursa tvrtke Rimac automobili Acu Momčilovića, vlasnicu agencije Ciceron komunikacije Mirelu Španjol Marković, vlasnika uspješne tvrtke Locodels, Stevicu Kuharskog, i direktoricu Razvojne agencije Grada Dubrovnika Andreu Novaković.
Panel je moderirala Ana Šimunović iz Ciceron komunikacija. Oduševljeni studenti i svi prisutni tako su mogli čuti kako:
- Svaka osoba posjeduje ono nešto u čemu može dati svoj maksimum, a na svakome je da to u sebi pronađe i razvija, što je rekao Aco Momčilović iz tvrtke Rimac automobili.
Mirela Španjol Marković je, između ostaloga, rekla kako je i „ne ponekad dobar da“, što je dokazala na svom primjeru. Naime, umjesto da s partnerom pokrene vlastiti posao, ostala je sama i bez posla, pa se odlučila na poduzetničke vode otvaranjem tvrtke Ciceron komunikacije i uspjela jer je danas jedna od vodećih poslovnih savjetnica u Hrvatskoj.
Saša Cvetojević je u izvrsnim izlaganjima govorio o svojim počecima, idejama i inovacijama koje su uspjele, a iza svega je stajao njegov osobni entuzijazam.
- Neuspjeh je po meni samo propuštena prilika, rekao je Cvetojević, te dodao kako je - uspješan samo onaj tko nije odustao. Kuharski, vlasnik uspješne tvrtke Locodels je rekao da su uzalud i investitori i investicije, ako za proizvod ne postoji tržište i krajnji kupac koji će taj proizvod koristiti i koji će mu služiti.
Nakon uvodne panel - diskusije, studenti su se podijelili po odjelima i vlastitim interesima i slušali stručnjake iz svojega područja studija. Ukupno pet panel - diskusija privuklo je brojne poslodavce iz Dubrovačko - neretvanske županije, ali i šire, koji su studentima pokušali pomoći u razvoju karijere. Program Dana karijera uključio je i radionicu o biznisu i prodaji.
Na kraju programa Mirela Španjol Marković promovirala je knjigu Moć uvjeravanja. Zajedno s promotorima knjige, autorica je studentima prenijela bogato iskustvo u javnim nastupima, a za njih posebno, kako se predstaviti budućim poslodavcima, kako izbjeći tremu i biti poželjan kandidat za zaposlenje.