Aktualno
StoryEditor

Predsjednica IFPSM-a: 60 % voditelja nabave nema jasno definiranu digitalnu strategiju

13. Listopad 2016.

- Ključni trendovi u nabavi svode se na nekoliko kategorija. To su upravljanje rizicima, transparentnost, tehnologija, razvoj sposobnosti tima, outsourcing te tradicionalni prioriteti, rekla je Cheryl Farrow Paradowski, predsjednica Međunarodne federacije za nabavu i upravljanje zalihama IFPSM tijekom izlaganja na na konferenciji Leadership u nabavi.

Prije detaljnog predstavljanja ključnih trendova u nabavi na 11. konferenciji o nabavi Farrow Paradowski dodijelila je Predsjedničku nagradu IFPSM-a za 2016. godinu predsjedniku DILF-a Soren Vammenu, koji je svojim profesionalnim radom ostavio mnogo traga u nabavi te razvio veoma korisne alata u ovom području.

- Upravljanje rizicima stručnjaci sve više prepoznaju kao važno poslovno područje, u nabavi je osobito važno posvetiti se planiranju nepredviđenog, ugovaranju uvjeta i potpisivanju ugovora, kao i reputacijskim rizicima i valutnim promjenama, rekla je Farrow Paradowski.

Uz transparentnost kao važan faktor uspješnog poslovanja, predsjednica IFPSM-a posebno se osvrnula na tehnologiju izloživši pritom rezultate istraživanja koje je proveo Deloitte. Prema njima čak 70 % voditelja nabave prelazi na samoposlužne portale, a 45% ispitanih prenosi poslovanje na cloud. Međutim, problematičan je podatak da 60% ispitanih nema jasnu digitalnu strategiju.

Otvorena 11. konferencija o nabavi: Trendovi, kompetencije i osobnosti lidera u nabavi

Osim nedostatka digitalne strategije, problem je i osposobljenost djelatnika tima jer je, kako kaže, potreban cijeli novi niz sposobnosti, a rad s novim tehnologijama samo je jedna od njih. Prema spomenutom istraživanju, samo 38% voditelja nabave misli da su njihovi timovi potpuno osposobljeni. Nadalje, outsourcing još nije postao dovoljno popularan. Svega 26% voditelja nabave izjavilo je da ima namjeru "autsorsati" dio poslovanja. Prema riječima predsjednice IFPSM-a, tradicionalni prioriteti poput smanjivanja cijena, suradnje s nabavljačima, rezanja troškova, poboljšanja specifikacija i dalje ostaju visoko na listi prioriteta.

- Promjena je stalna i uvijek ima novosti koje morate istraživate i utvrditi njihovu važnost u vašim organizacijama. Tradicionalni KPI-jevi i dalje su važni, međutim, potrebno je uvesti promjene koje će pozitivno utjecati na razvitak vaše organizacije. Također, ne smije se zanemariti činjenica da tim treba kontinuirano raditi na sebi kako bi mogao slijediti nove trendove u području nabave, zaključila je Cheryl Farrow Paradowski.

Što je IFPSM?

- Mi smo istinski globalna međunarodna organizacija i to je naša najveća snaga. Mi smo glas profesionalaca na ovom području. Tijekom godina postali smo strukturiraniji, razvili smo se iz „obične“ mreže u profesionalnu strukturu, ali nismo komercijalna organizacija, već služimo kao podrška našim članovima, rekao je Malcolm Youngson CEO IFPSM-a koji je prije predstavljanja Međunarodne federacije za nabavu i upravljanje zalihama (IFPSM) objasnio je zašto je ponosan što je baš na ovaj dan ponovno u Hrvatskoj. Naime, 13. listopada 1984. kada je posljednji put prije 32 godine bio ovdje, točnije u Makarskoj, oženio se.

IFPSM se sastoji od 250 000 stručnjaka iz područja nabave, a svoja udruženja ima u 45 zemalja diljem svijeta. Organizacija je osnovana 1973. godine, a misija joj je pojačati umrežavanje stručnjaka na području nabave. Također, postavili su globalni standard koji dodjeljuju programima edukacije i stručnjacima iz ovog područja, kao i priznanja za postignuća.

Osim poziva na ljetnu školu iz područja nabave, Youngson je pozvao sve koji se svakodnevno bave ovim područjem poslovanja da mu se iduće godine pridruže u Taipeiju na Tajvanu gdje će organizirati svjetski skup IFPSM-a koji će se održati od 22. do 23. rujna.

19. travanj 2024 16:39