Samo 6 posto od 1.500 najvećih svjetskih društava imenovalo je svoje direktore za digitalne tehnologije (Chief Digital Officer - CDO) da nadgledaju digitalnu transformaciju njihovog poslovanja, ali važnost te funkcije raste, što potvrđuju i rezultati novog istraživanja o toj ulozi koje je proveo Strategy&, društvo PwC-a za strateško savjetovanje.
Istraživanje o Izvršnim direktorima za digitalne tehnologije za 2015. godinu obuhvatilo je po prihodima najvećih 1.500 javnih i privatnih društava diljem svijeta kako bi se dobio uvid u to koliko je društava imenovalo Izvršnog direktora za digitalne tehnologije, tko su imenovane osobe i gdje se ta pozicija nalazi u hijerarhiji društava.
- Društva koja su orijentirana na potrošače uključujući medije i zabavu (13%), hranu i piće (11%) te robu široke potrošnje (9%) najčešće imaju Izvršnog direktora za digitalne tehnologije
- Društva u Europi popunjavaju funkciju Izvršnog direktora za digitalne tehnologije puno brže od društava u drugim dijelovima svijeta (13% u Europi u odnosu na 7% u Sjevernoj Americi, 5% u Južnoj i Latinskoj Americi, 3% u Aziji i na Pacifiku i 2% na Bliskom istoku i u Africi)
- Velika društva predvode u imenovanju Izvršnih direktora za digitalne tehnologije. Udio društava s više od 10.000 zaposlenih koja su imenovala Izvršnog direktora za digitalne tehnologije kreće se između 7 i 9 posto, a pada između 1 i 3 posto u društvima s manje zaposlenih
Od 86 Izvršnih direktora za digitalne tehnologije koji su obuhvaćeni istraživanjem, 31 je imenovan prošle godine, što predstavlja porast koji sugerira da sve više velikih društava smatra da im treba lider na području digitalnih tehnologija čija odgovornost je transformirati društvo u potpuno digitalno poduzeće.
Međutim, većina društava nije dovoljno brzo prihvatila ulogu Izvršnog direktora za digitalne tehnologije.
„Unatoč rasprostranjenosti digitalizacije u popularnoj kulturi, većina društava osobi s izvršnom funkcijom još nije dala ovlasti da nadzire napredak u primjeni digitalne tehnologije u cjelokupnom poslovanju,“ kaže Roman Friedrich, jedan od autora istraživanja Strategy&-a i partner u PwC Njemačka. „Umjesto toga, većina društava pokušava upravljati svojim digitalnim promjenama na funkcionalnoj razini, na razini poslovnih jedinica i zemljopisnoj razini.“
Što se tiče društava koja su imenovala Izvršnog direktora za digitalne tehnologije, preko 80 posto njih zaposleno je još od 2012. godine, a 40 posto njih pripada izvršnom rukovodstvu. Istraživanje navodi da se uloga izvršnog rukovodstva nanovo definira, budući da su profili Izvršnih direktora za digitalne tehnologije vrlo različiti, najčešće s područja marketinga (34%), zatim prodaje (17%) i tehnologije (14%).
„Uloga direktora za digitalne tehnologije je nova i relativno nedefinirana, jer je nastala pod vrlo različitim okolnostima od ostalih pozicija u izvršnom rukovodstvu kao što su Direktor za informacije (CIO) i Direktor za medije (CMO),“ kaže Dr. Pierre Peladeau, jedan od autora istraživanja i partner u PwC-u Francuska. „Posao Izvršnog direktora za digitalne tehnologije zapravo zahtijeva upravljanje društvom kroz razdoblje višestrukih poremećaja svih aspekata vanjskih odnosa i internog poslovanja društva.“
Budući da je uloga lidera za digitalne tehnologije po definiciji transformacijska, Izvršni direktori za digitalne tehnologije koji se znaju prilagoditi nestalnim okolnostima, a istovremeno su usklađeni s poslovnim ciljevima svojih društava, imat će najviše izgleda za uspjeh.
„U konačnici, cilj svakog Izvršnog direktora za digitalne tehnologije je ugraditi digitalne inovacije toliko duboko u organizaciju da to postane način života za svakoga. Nakon što se digitalizacija čvrsto ukorijeni u svakodnevnom poslovanju društva, postavit će se pitanje postoji li i dalje potreba za tom ulogom,“ kaže Friedrich.