Aktualno
StoryEditor

U novom broju Lidera saznajte kako pametno restrukturirati kompaniju

11. Kolovoz 2022.
Novo izdanje Liderovog tjednika 

Restrukturiranje je u Hrvatskoj postalo gotovo tabu tema, jer većina ljudi odmah pomisli na one stvari o kojima nitko ne želi razmišljati - rezanje troškova, optimizacija broja zaposlenih i slično. Međutim, restrukturiranje ne treba uvijek biti iscrpljujući proces, već prilika da vaše poduzeće postane naprednije i snažnije. Svaka kompanija mora biti svjesna toga da uvijek može biti bolja, a u novom broju Lidera, tema broja je 'Restrukturiranje - Uzgojite kravu muzaru' u kojoj ćete saznati zanimljive informacije o nekoliko domaćih kompanija koje kapitaliziraju na inovativnim idejama i ne vežu se za tradicionalne pristupe poslovanja.  

U novom broju Lidera pročitajte temu o cijenama struje za poduzetnike i zašto se nikada nismo poveli za primjerima Nizozemske, Češke, Njemačke, Španjolske, Francuske, pa čak i Poljske koje imaju značajno nižu cijenu struje (Nizozemska i Češka gotovo 50 posto) za poduzeća? To je pitanje posebno teško sada kada plaćamo ceh pandemijskim mjerama i ratu u Ukrajini.

U zadnjih nekoliko godina, cijeli svijet je proživio traumatizirajuća iskustva zbog pojave pandemije koja je uzburkala tržišta, ljude i umove. Promjenile su se kulture, načini poslovanja i nekako smo navikli da uvijek treba biti na oprezu jer ne znamo što nas čeka iza ugla. Nekad je to potres, nekad rat, a glasu razuma ni traga. Gube se vrijednosti na kojima se stvarao svijet u kojemu danas toliko uživamo da smo ga počeli uništavati,  polarizirajuće raspoloženje među ljudima zavladalo je na globalnoj razini - a svađe nikad nisu bile besmislenije. Liderova Gordana Gelenčer za novo izdanje tjednika razgovarala je s Karlom Jurakom, političkim konzultantom koji smatra da su trenutno dvije slobode pod napadom - liberalna oduzimanjem sloboda, a demokratska samoimenovanjem stručnjaka. 

Nikad nije pravo vrijeme za pokretanje vlastitog biznisa. Netko krene dok još ima mliječne zube, netko pred mirovinu, a netko iz jednog biznisa odmah stvara drugi. Ono što ipak ostaje zapisano u kamenu, za razliku od dobi u kojoj netko treba početi s poduzetništvom, je da većina dijeli istu karakteristiku - potrebu za savladavanjem novih izazova. Liderova Donatella Pauković razgovarala je s nekoliko hrvatskih poduzetnica i poduzetnika koji iza sebe ostavljaju razne karijere i zanimljive priče, a dijele gotovo jednak interes i ljubav prema vođenju vlastitih poslova, a više o tome možete saznati u novom izdanju tjednika. 

Dok se neki sektori bore ne bi li preživjeli turbulentna razdoblja na tržištu i nadolazeću recesiju koja je već pokucala na vrata, postoje i oni kojima nikad nije bilo bolje. Globalni divovi kao što je Booking.com rijetko izlaze u javnost s podacima o poslovanju na pojedinim tržištima, a onda kada izađu, to najčešće budu izvještaji o razdoblju koje je daleko u prošlosti. Ipak, ovogodišnji financijski rezultati Booking.coma za prvo tromjesečje pokazuju da su globalne bruto rezervacije za ljetno razdoblje bile 15 posto veće nego 2019. godine u isto vrijeme. Uz to, rezervacije u zapadnoj Europi porasle su za više od trideset posto, za novo izdanje Liderova komentirala je Maja Vikario, regionalna menadžerica Booking.coma.

Kada spomenemo pojam fermentacije, većini nas odmah na pamet padaju tradicionalni recepti kao što su kiseli kupus, dobro domaće pivo ili vrhunsko vino. Fermentirali su u svojim glinenim bačvama i stari Egipćani, ali čini se da spoj tradicionalnog u kombinaciji modernog danas i stare metode pretvara u dobar biznis. Bruno Balen i Nika Pintar osnivači su 'startupa' Cidrani, koji posluje u sektoru zdravstva, a trenutno najviše ulažu u razvoj modela strojnog učenja za personalizaciju fermentiranih mikronapitaka i vlastitu AI asistenticu AI. S njima je za novo izdanje tjednika razgovarala Liderova Kata Pranić, a otkrili su nam i da vjeruju da će do 2040. godine udvostručiti prosječan očekivan zdravstveni vijek svojih korisnika. 

Amazon je ponovno otišao u šoping. Tvrtka koju je 1994. godine 'u garaži' osnovao Jeff Bezos danas je jedan od tehnoloških divova koji svako toliko kupuje velike kompanije, lance trgovina ili pak filmske studije - i na koncu ih pretvara vlastite krakove. Nedavno su preuzeli i iRobot, tvorca najpopularnijeg usisavača na svijetu. Amazon će tako zarađivati ne samo na prodaji uređaja, već dobiti podatke koje ti uređaji sadrže. Izvršni direktor iRobota Colin Angle nastavit će voditi kompaniju unatoč preuzimanju, a kritičari upozoravaju da je Amazon postala puno više od tvrtke koja se bavi internetskom prodajom - danas se bavi i s nadzorom. Više o tome za Liderov tjednik pisala je Valentina Starčević

Ljetno vrijeme donosi i našu rubriku 'Ljetni trend', a u ovom izdanju otkrijte kako je lutka Barbie postala politički korektna. Društveni trend zvan 'Barbiecore' sve je češće upisan u internetske tražilice, a Barbie je preko noći postala izraz snage i različitosti, napisala je naša Marta Premužak

30. studeni 2024 01:14