Najnoviji rezultati Eurostata pokazuju da je turistički promet u prošloj godini u nekim segmentima premašio predpandemijsko razdoblje, ali i da je rujan na dobrom putu da uđe u vršnu sezonu, i podeblja godišnje budžete poduzetnika u ovoj sezonskoj djelatnosti.
Brojke tako kažu da su online platforme za rezervaciju smještaja poput Airbnba, Bookinga, Expedie ili TripAdvisora tijekom prošle ljetne sezone napravile 13,4 posto više rezervacija noćenja u smještaju za kratkoročni najam nego u sezoni 2022. godine, a u nekim mjesecima brojke su premašile razine prije pandemije. Tijekom trećeg kvartala 2023. gosti su ostvarili 309,4 milijuna noćenja u smještaju za kratkoročni najam u EU, rezerviranom putem online platformi.
Ova statistika ne uključuje hotele i kampove, tu ulazi privatni smještaj i hosteli, te alternativni oblici smještaja poput bungalova. Također, očekivano zbog strukture kapaciteta u Hrvatskoj, u kojem prevladava privatni smještaj, hrvatski Jadran je među vodećima u broju noćenja rezerviranim preko online platformi u predsezoni, kažu brojke koje je prikupio Eurostat.
U srpnju je tako ostvareno 115,7 milijuna noćenja u kratkoročnom smještaju rezerviranom putem internetskih platformi, što pokazuje porast od 10,7 posto u usporedbi sa srpnjem 2022. U kolovozu je ovaj broj porastao na 124,7 milijuna noćenja (+11,7 posto u odnosu na kolovoz 2022.), a u rujnu je taj broj iznosio 69,1 milijun (+21,6 posto u odnosu na rujan 2022.).
U prvih devet mjeseci 2023. gosti su proveli više od 546,2 milijuna noćenja u smještaju za kratkoročni najam u EU rezerviranom putem internetskih platformi. Ovo je značajan rast u usporedbi s istim razdobljem 2022. (+11,8 posto), ali i značajno više nego prije pandemije, čak 28,9 posto u odnosu na 2019.
Top destinacije u drugom kvartalu 2023. godine, kad su u pitanju rezervacije na online platformama, bile su španjolske, hrvatske i francuske regije, točnije Andaluzija u Španjolskoj (7,1 milijun noćenja), Jadranska Hrvatska (6,5 milijuna) i francuska regija Île de France (5,8 milijuna).
U prvih 20 regija po ostvarenom prometu, sedam ih je u Španjolskoj, po pet u Francuskoj i Italiji, dvije regije su u Portugalu i jedna u Hrvatskoj.