Financije
StoryEditor

Zamislite avionski let s neograničenim količinama kavijara i Dom Perignona

25. Kolovoz 2022.

Piše: Roko Kalafatić

Poznati zračni prijevoznik Emirates Airlines iz Dubaija ovog je mjeseca najavio investiciju od preko dvije milijarde dolara u svrhu poboljšanja korisničkog iskustva na letu, a zbog toga će nadograditi interijer kabine i nove jelovnike - u kojima će biti dostupna neograničena količina kavijara. Najveći svjetski prijevoznik na dugim relacijama tako će opremiti više od 120 zrakoplova s novim kabinama, ali i jelovnicima s novim veganskim opcijama i kino grickalicama poput kokica, stoji u njihovom priopćenju. 

Uz navedene pogodnosti koje vrijede za one koji putuju prvom klasom, uključene su neograničene porcije perzijskog kavijara u 'skromnoj' kombinaciji s Dom Perignon vintage šampanjcem. Zanimljivo je da ta ulaganja dolaze nedugo nakon što je Emirates objavio gubitak od 1,1 milijarde dolara za godinu koja je završila 31. ožujka. 

- Dok drugi odgovaraju na pritiske industrije smanjenjem troškova, Emirates leti protiv struje i ulaže u pružanje sve boljih iskustava našim klijentima - rekao je za CNBC predsjednik zrakoplovne kompanije Emirates, Tim Clark.

Sve se da poboljšati, samo da se kupuju avionske karte

Emirates nije jedina zračna kompanija koja odbija pasti pod pritiskom loših gospodarskih uvjeta ne bi li omogućili ljudima uvjete da nadoknade sva 'izgubljena putovanja' tijekom pandemije. Ranije ove godine je Finnair lansirao novu liniju premium ekonomskih kabina sa sjedalima koja pružaju oko 50 posto više prostora od standardnih ekonomskih sjedala. 

Air France je također u svibnju najavio nova sjedala za business klasu koja putuje na duge relacije, a uz to i klizne pregrade za putnike koji žele više privatnosti za vrijeme leta. Iz Emiratesa su za CNBC rekli da su primijetili 'veliko zanimanje' za luksuzne nadogradnje, iako još nemaju točne brojke za javnost. Pitanje je hoće li te promjene biti dovoljne da napune kabine i motiviraju ljude na letenje u njihovim zrakoplovima. 

Sve te silne nadogradnje dolaze nakon industrijskog izvješća u kojemu se predviđa da će se potrošnja na poslovnim putovanjima vratiti na razine pandemije prije 2026. godine, a ne 2024. godine, kao što se smatralo ranije. Iako je potrošnja poslovnih putnika u porastu, godišnje izvješće Svjetskog udruženja za poslovna putovanja (GBTA) navodi da je brojka za 2021. i dalje manja od polovice od preko 1,4 trilijuna dolara koliko je generirano poslovnim putovanjima u 2019. godini. 

Povećava se broj putnika u premium sjedalima, a smanjuje u ekonomskim

Čini se, ipak, da je jedna tvrtka za analitiku putovanja primijetila pomak u potražnji premium sjedala. 

- Tijekom pandemije vidjeli smo da se broj ljudi koji putuju avionom smanjio. Međutim, udio putnika koji lete u vrhunskim kabinama značajno se povećao - poručio je Olivier Ponti iz ForwardKeysa za CNBC u e-mail poruci. 

Također je kazao da podjela između premium i ekonomskih sjedala prije pandemije bila u omjeru 13:87, u usporedbi sa 17:83 2022. godine.

- Iako nema jamstva da će se prijelaz na premium sjedala održati kako se zračni promet oporavlja, može se razumjeti zašto bi zračni prijevoznici htjeli ulagati u zadržavanje premium putnika, koji su ove godine obično potrošili 575 posto više na sjedalo nego oni koji lete u ekonomskoj klasi - dodao je Ponti. 

Dok su neki optimistični za budućnost letenja, ima i skeptika koji se ne slažu. Edward Russell, urednik u Skiftu, internetskom portalu s vijestima o turističkoj industriji, rekao je da nije jasno koliki će učinak 'male' promjene proizvoda imati na prodaju.

- Većina putnika ili leti zračnim prijevoznikom ili savezom jer imaju kartice vjernosti, a neki se odluče za najjeftiniju kartu. Mali je broj putnika koji će zapravo rezervirati let s dodatnim kliznim vratima ili neograničenom količinom kavijara - izjavio je Russel za CNBC. 

21. studeni 2024 07:58