Prema televizijskoj kući Fox, nekoliko kripto tvrtki koje su 2022. godine ‘zapljusnule‘ višemilijunske iznose u reklame za Super Bowl neće se emitirati na ovogodišnjem revijalnom dijelu NFL-a utakmice između Philadelphia Eaglesa i Kansas City Chiefsa.
Nakon kolapsa FTX-a i kripto zime koja je značajno smanjila volumen trgovanja na kripto mjenjačnicama, na Super Bowlu neće biti kripto oglasa.
- Uopće nema zastupljenosti u toj kategoriji na taj dan - rekao je Izvršni potpredsjednik Foxa Mark Evans.
Hrana i alkohol
Umjesto toga, dominirat će oglasi za alkohol i pakiranu hranu jer implozije i teški makroekonomski uvjeti 2022. opterećuju kripto oglašavanje. Div pića Anheuser-Busch dijelit će vrijeme pred ekranom s kolegama dobavljačima alkohola Heinekenom, Remy martinom i Coorsima, dok će proizvođači pakirane hrane poput Doritosa, M&M-a, kao i filmski studiji i streaming tvrtke, popuniti preostala mjesta.
Nedostatak kripto oglasa označava značajan odmak od prošlogodišnjeg pohoda potrošnje kako bi se kripto uveo u mainstream. Coinbase, Crypto.com i propala mjenjačnica FTX potrošili su svaki po 6,5 milijuna dolara na TV spotove koji traju 30 sekundi s poznatim osobama poput NBA zvijezde LeBrona Jamesa i komičara Larryja Davida.
Prije toga, Crypto.com i FTX potrošili su 86 milijuna dolara na kontroverzni marketing vođen slavnim osobama s Mattom Damonom i Tomom Bradyjem.
Crypto Bowl priziva sjećanja na Dot-com krah
Tvrtke koje su ostvarile masovnu popularnost 2021. godine našle su se u razdoblju konsolidacije sredinom 2022. godine.
Već u lipnju 2022., otprilike četiri mjeseca nakon Super Bowl reklamnog blitza, nekoliko kripto tvrtki smanjilo je potrošnju na oglase zbog pada kripto cijena koje je katalizirao kolaps terraUSD stablecoina i kripto zajmodavca Cesiusa.
Prema istraživaču tržišta Sensor Toweru, kripto tvrtke potrošile su 90 posto manje na digitalno oglašavanje između studenog 2021. i lipnja 2022. godine. Gemini je smanjio svoje oglašavanje s 3,8 milijuna dolara u studenom 2021. na 478.000 dolara u svibnju 2022., dok je Crypto.com smanjio troškove marketinga s 40 milijuna dolara u siječnju 2022. na 2,1 milijuna dolara u svibnju 2022.
U ironičnom obratu, FTX, nekoć miljenik kripto industrije i jedan od najvećih potrošača na prošlogodišnjem događaju, podnio je zahtjev za bankrot samo nekoliko mjeseci nakon pohoda na potrošnju. Bivši izvršni direktor Sam Bankman-Fried sučeljava se s kaznenim prijavama za nezakonito korištenje sredstava klijenata. Američka Komisija za terminsku trgovinu robama (CFTC) ustvrdila je prošle godine kako je mjenjačnica nezakonito financirala svoju reklamnu kampanju koristeći sredstva kupaca.
Povlačenje kripto marketinga podsjeća Super Bowl 2000. godine, gdje je većina oglašivača bila odsutna sljedeće godine. Pets.com, podnio je zahtjev za stečajem nekoliko mjeseci nakon emitiranja svoje reklame. Samo jedna dot-com tvrtka E*Trade oglašavala se na Super Bowlu 2001.