U posljednje vrijeme korporacijski svijet izlazi na ulice, šume ili brda u potrazi za osvježenjem, slobodom i odmakom od svakodnevnog, najčešće sjedilačkog načina života.
Sportske aktivnosti postale su ‘in‘ pa nije čudno da se sportski događaji i eventi sve češće pretvaraju u odličan team building za tvrtke. A ti sportski eventi najčešće uključuju trčanje – najprirodnija ljudska aktivnost. Naša povijest, pogotovo ona daleka bila je ovisna o trkačima, lovcima.
Danas je u Meksiku pleme Tarahumara poznato po svojoj nevjerojatnoj izdržljivosti i trkačkom načinu života. Pripadnici ovog plemena poznati su kao dugoprugaši koji kroz dva dana bez problema, i tenisica prelaze udaljenosti od 600 kilometara, a trče svi – od djece, do staraca. O njima i njihovoj trkačkoj snazi i izdržljivosti snimljeni su mnogi dokumentarci i napisani tekstovi, a trčanje je ovo pleme stavilo na globalnu kartu.
No, zaposlenici u tvrtkama i korporacijama nisu Tarahumare, ali su ipak voljni pojaviti se na poslovnoj utrci HT B2Run, koja je od ove godine dio međunarodne B2Run obitelji.
Prethodne godine, utrku je istrčalo više od 8 tisuća trkača iz više od 500 domaćih i stranih kompanija s adresom poslovanja u Hrvatskoj. Ovaj sportski događaj pokazao se kao učinkovit alat za jačanje korporativne kulture, zadovoljstva zaposlenika, povezivanje s poslovnom zajednicom te poticanje zaposlenika na usvajanje zdravih životnih navika kako bi lakše svladavali privatne i poslovne izazove, što su prepoznali i svi zaposlenici koji se pojave na startnoj liniji.
Humanitarni karakter
Ovogodišnje utrke već su se održale u Splitu i Rijeci, a uskoro nas očekuje i utrka u Osijeku koja će se održati 12. lipnja, dok će se posljednja ovogodišnja utrka održati 3.listopada u Zagrebu.
Također, ove godine HT B2Run utrke imaju i humanitarni karakter, pa će ove godine svi sudionici svojim ‘trkačkim vremenom‘ učiniti i dobro djelo. Naime, svim sudionicima utrke u sva četiri grada će se mjeriti prolazna vremena a u gradu koji pobijedi HT će provesti program digitalnog opismenjavanja lokalnog stanovništva.
Ovogodišnje utrke osigurava kao i proteklih godina osiguravajuće društvo GRAWE, dok se ovo godine pridružio i globalni brend Heineken kao službeni sponzor i onaj zaslužan za rehidraciju trkača.
Osjećaj zajedništva
Romina Ivančić, direktorica ljudskih resursa kompanije HEINEKEN Hrvatska kaže kako su oni u tvrtki prošle godine pokrenuli inicijativu ‘Heineken Challenge‘ kojom potiču zaposlenike na zdraviji život kroz kretanje i sportske aktivnosti.
- Iz ove inicijative proizašao je i Heineken tim trkača, koji se u različitom sastavu okuplja i odlazi na utrke. U odnosu na prošlu godinu interes je veći te smo se uspješno organizirali za sudjelovanje na HT B2Run u Splitu i Osijeku, a spremamo se i za Zagreb – kaže Ivančić pa dodaje da izgradnja zdravog timskog duha kroz zajedničke aktivnosti povećava osjećaj zajedništva.
Osiguravajuća kuća GRAWE također njeguje svoj Grawe Running team koji osim na ovoj utrci često sudjeluje i na mnogim domaćim i inozemnim utrkama.
- Sve je krenulo kroz našu inicijativu PoKRENI i kada se pročulo ‘po hodnicima‘ ljudi su se spontano počeli priključivati našem trkačkom timu – kažu iz ove tvrtke, pa navode niz prednosti koji su dobili ovom zajedničkom aktivnošću.
- Prednost je svakako ta što upoznate svoje kolege i kolegice u neformalnom okruženju. Na trkačkoj stazi svi smo jednaki, bez obzira na naše pozicije u uredima. Ne mali broj puta su trkačke zvijezde zaposlenici koji možda nisu na rukovodećim pozicijama, ali su na trkačkim stazama - vodeći i lijepo je vidjeti da ih njihovi nadređeni podupiru i slijede, traže savjete i slično. Takve, potpuno obrnute situacije, uče nas da još više cijenimo jedni druge, da među nama tražimo uzore, a isto tako, omogućavaju nam da provodimo vrijeme i razvijamo odlične odnose s kolegama i kolegicama s kojima do sada možda nismo imali prilike toliko surađivati – zaključuju iz tvrtke GRAWE.
Hrvatski Telekom od 2015. godine ima svoj trkački tim, točnije od prve B2Run utrke.
- Na prvoj utrci sudjelovala su 172 zaposlenika, a ove godine imamo čak 900 zainteresiranih. Uostalom, svake godine HT running team osvajalo je titulu najmnogobrojnije ekipe – kaže Bojan Mušćet, ambasador utrke i koordinator trkačkih aktivnosti u HT-u.
Mušćet ističe kako bi za ovu utrku bilo bolje koristiti naziv company – building jer je to najveći poslovni događaj u Hrvatskoj.
- U mnogim tvrtkama upravo izlazak na ovu utrku predstavlja izraz najsnažnijeg osjećaja pripadnosti kompaniji. Dakle, trčanje nema samo zdravstvenu i rekreativnu ulogu u osnaživanju timova, nego i vrlo jako socijalnu i emotivnu. Osim toga, na ovoj utrci sprijateljuju se ne samo sudionici jednog tima, jedne kompanije, nego i svih ostalih. Ovdje konkurenti na tržištu postaju prijatelji, a zajedništvo nadilazi sve ostale poslovne događaje – objašnjava Mušćet.
Trčite zajedno
Od 2016. godine na utrci nastupaju i zaposlenici Zvijezde plus koji osim što zajedno trče, zajedno i treniraju. - Na početku nas je bilo samo šest entuzijasta, ali danas se na zajedničkim treninzima pojavi i do dvadesetak kolega – kaže Goran Ujević, direktor službe informatike u Zvijezdi.
Ujević dodaje kako zajedničko trčanje utječe na povezanost ljudi u kompaniji koji se radi toga osjećaju kao dio jednog tima izvan standardnih poslovnih obveza.
- Na dan utrke svi oni dišu na jedan drugačiji, zajednički način. Na neki način, nastup za tim svoje kompanije je kao nastup za reprezentaciju. I u tom nastupu svi su pobjednici, svatko tko je pretrčao do cilja, bez obzira na rezultat – objašnjava Ujević.
Trud i rad se očito isplatio jer je Zvijezda u ovoj godini osvojila treće mjesto na utrci u Splitu i u Rijeci.