Postoje debate o tome je li stakleni strop mit ili stvarnost. Ako zaista postoji, ove se godine spustio. Udjel žena u upravama kompanija na Zagrebačkoj burzi u 2019. znatno je pao – na 14,5 posto u odnosu na 19,7 posto potkraj 2018. Nije bolje ni na razini EU. Trenutačna zastupljenost žena na važnim funkcijama pala je na razinu iz 2010., na kojoj je bila u vremenu mnogo manje osviještenosti o rodnoj neravnopravnosti na vodećim pozicijama. Sve o 300 najmoćnijih žena hrvatskog biznisa u Temi tjedna piše Željka Laslavić.
AKTUALNO
Konditori u regiji - Lakše je Pivcima bilo pobijediti Šaranovića nego što će svima biti u borbi s Lidlom
Za razliku od hrvatskog tržišta na kojem je konditorska industrija čvrsto u rukama domaćih vlasnika, u Srbiji globalni i regionalni igrači na konditorsko tržište lako ulaze i s tržišta jednako brzo izlaze. Dugoročna prijetnja i jednima i drugima ponajprije su diskonteri koji sa svojim privatnim markama snažno ulaze u segment konditorske proizvodnje. O konditorskoj industriji u Hrvatskoj piše Ksenija Puškarić.
ANKETE
Javno mišljenje - 'Čitanje misli' zamjenjuje klasično ispitivanje
Konvencionalni oblik utvrđivanja javnog mišljenja sumiranjem odgovora na pitanja polako odumire pod pritiskom naprednijih tehnika. Nove metode koje primjenjuju neuroznanost i analizu društvenih mreža pogađaju ondje gdje klasične ankete promašuju jer se ne oslanjaju na ono što ljudi govore, već na ono što doista misle. Piše Vanja Figenwald.
INTERVJU
Kristijan Cinotti - Računovođe više neće biti 'ukucavači' podataka, morat će postati financijski direktori
Unos financijskih podataka dosadan je posao koji će nestati. Računovođe moraju steći nova stručna znanja i komunikacijske vještine. Ponavljam svojim zaposlenicima da oni od računovođa, 'ukucavača' podataka, trebaju postati financijski direktori poduzeća jer ih ovakve nitko više neće trebati, rekao je, među ostalim, osnivač i direktor Mazars Cinottija Kristijan Cinotti u intervjuu Goranu Litvanu.
PRILOG
DRUŠTVENO ODGOVORNO POSLOVANJE
Mnogi primjeri dokazuju da je DOP postao 'modus operandi' i domaćega korporativnog svijeta. Poduzeća usmjerena na održivo i transparentno poslovanje, čini se, spremna su ući i u pakt s vragom, pardon, konkurencijom. Pretkompetitivna suradnja, tj. zajedničko istraživanje konkurenata, mogla bi donijeti veliku dobrobit.
Ovu i još mnogo drugih zanimljivih priča o DOP-u donosi ovotjedni Liderov prilog.