Hrvatska
StoryEditor

Počeo lov na sezonce, slijedi žestoka borba

07. Ožujak 2021.

Prema broju oglasa objavljenih na portalima za zapošljavanje, krenuo je lov na sezonske radnike u turizmu, ugostiteljstvu i trgovini. Hotelijeri su očito optimistični glede predviđanja tijeka sezone, međutim još uvijek su oprezni s volumenom zapošljavanja i čekaju povoljnije signale s tržišta. Sada je još faza zagrijavanja, a pred Uskrs će svi istovremeno tražiti radnu snagu i bit će to zanimljiva borba.

- U sezoni će nam sigurno trebati oko dvije tisuće radnika, međutim još je uvijek rano za točne procjene jer ne znamo kada će doći do normalizacije. S ozbiljnijim zapošljavanjima krenut ćemo prije Uskrsa pa ćemo sukcesivno doći do te brojke. Bit će sigurno problema, trebat će nam strani radnici i brza reakcija države – kaže Tomislav Popović, predsjednik Uprave Maistre.

Trenutno su u Rovinju otvorena tri Maistrina hotela: Lone, Adriatic i Amarin, a 25. ožujka pridružit će im se hoteli Park i Eden.

Neki hotelijeri su, znajući da će ove godine biti teško doći do radne snage, lani plaćali stalne sezonce no većina njih otkazala je ugovore sezonskim radnicima jer za njih nije bilo posla. Uz državne mjere, ukidanje ugovora na određeno i smanjivanje plaća bile su glavne poluge očuvanja likvidnosti. Sezonski radnici bili su stoga primorani naći sigurnija i stabilnija rješenja i bit će ih teško vratiti. 

Valamar Riviera je već prije dva tjedna otvorila prijave za zapošljavanje u sklopu priprema za otvaranje sezone i jamči minimalna neto primanja u visini od 5.000 kuna. U njihovom priopćenju piše da većinu kapaciteta Valamar namjerava otvoriti do sredine svibnja te da sezonski djelatnici u Valamaru mogu očekivati između tri i šest mjeseci rada u sezoni 2021. Nudi se i smještaj u Kući Valamar, topli obroci i razne druge pogodnosti.

Da su poslodavci još uvijek oprezni pri zapošljavanju pokazuju i podaci portala Moj Posao koji je za Lider napravio kratku analizu aktualnog stanja u sezonskom zapošljavanju. Tako je na portalu u veljači objavljeno šest posto manje oglasa nego u istom mjesecu prošle godine. Od toga broja na oglase u turizmu odnosilo se 14 posto, što je manji udio nego prošle godine kada su oglasi u turizmu predstavljali 20 posto od ukupnog broja objavljenih natječaja za slobodna radna mjesta.

Kada je riječ o ukupnom broju objavljenih oglasa vezanim uz sektor turizma, u veljači je objavljeno 34 posto oglasa manje nego prošle godine. U kategoriji Prodaja tijekom veljače je objavljeno 29 posto manje oglasa nego godinu prije. U veljači je za sezonska zaposlenja objavljeno 400 oglasa, a čak 79 posto natječaja za posao u kojima se traže sezonski radnici odnosi se na turizam i ugostiteljstvo.

Što se tiče broja poslodavaca, oglase u turizmu je objavljivalo preko 300 poslodavaca te je svaki poslodavac u prosjeku u veljači objavio dva oglasa za rad u turizmu. Za rad u prodaji oglase je objavilo gotovo 400 poslodavaca i svaki je u prosjeku objavio 1,5 oglas za rad u prodaji.

U tijeku je jedini ovogodišnji sajam poslova u turizmu i sezoni – Sezonac.hr, na kojem sudjeluje 25 tvrtki koje se predstavljaju s više od 120 oglasa za slobodna radna mjesta, dok je ranijih godina na sajmu sudjelovalo 40 kompanija.

- Moramo uzeti u obzir da je prošlogodišnji sajam održan u siječnju, odnosno prije dolaska pandemije u Hrvatsku, nakon čega je uslijedilo zatvaranje gospodarstva, a samim time i prestanak većine aktivnosti na tržištu rada. Međutim, iako su zbog sveprisutne neizvjesnosti u gospodarstvu poslodavci danas puno oprezniji kada je riječ o novim zapošljavanjima, istovremeno su svjesni važnosti pronalaska kvalitetnih zaposlenika na vrijeme. Ako je suditi prema prošloj turističkoj sezoni, koja je unatoč znatno slabijim brojkama od onih na koje smo navikli ipak nadmašila očekivanja i 'crne prognoze' iz travnja i svibnja, za očekivati je da će sezone biti i ove godine, a s obzirom na dolazak cjepiva i iskustvo suživota i ljetovanja s koronavirosom ona bi trebala biti bolja i uspješnija od prošlogodišnje. Upravo zato si velike tvrtke, u prvom redu hotelske kuće i trgovački lanci, koje svake sezone zapošljavaju pozamašan broj sezonskih radnika, ne mogu dopustiti luksuz čekanja do posljednjeg trena kako bi pronašli kvalitetan kadar, već sada traže radnike s kojima će na pravi način pripremiti, a potom i iznijeti sezonu. S druge strane, manji poduzetnici će i ove godine, baš kao što je to bio slučaj lani, u potragu za radnicima krenuti nešto kasnije no što to inače čine i to u trenutku kada epidemiološka situacija bude još povoljnija, mjere dodatno popuste, a prvi turisti najave svoj dolazak ili pak već krenu pristizati u Hrvatsku - komentira portal Moj Posao.

18. travanj 2024 15:10