Hrvatska
StoryEditor

Prvih pet tvrtki u programu održive potrošnje

30. Siječanj 2021.
U sklopu provedbe Europskog sporazuma o klimi L‘Oréal, Lego Group, Decathlon, Colruyt Group i Renewd obvezali su se dati svoj doprinos zelenoj preobrazbi Europske unije

L'Oréal, Lego Group, Decathlon, Colruyt Group i Renewd prve su tvrtke koje sudjeluju u inicijativi za zelenu potrošnju u sklopu Europskog sporazuma o klimi. Pet tvrtki obećalo je da će ubrzati svoj doprinos zelenoj preobrazbi u sklopu sporazuma kojim Europska unija svoje građane i tvrtke poziva da sudjeluju u očuvanju zelene Europe. Da bi se postigao održivi gospodarski oporavak i izgradilo povjerenje potrošača u ekološko poslovanje i proizvodnju odlučilo se na ovaj način ubrzati doprinos tvrtki zaštiti okoliša. Nakon godine dana ocijenit će se postignuto s tvrtkama-sudionicama i udrugama za zaštitu potrošača te će uslijediti daljnji koraci.

Uvjeti suradnje

Osnaživanje potrošača da donose zelene odluke počelo je jesenas kada je objavljena Nova strategija za potrošače, rekao je povjerenik za pravosuđe Didier Reynders. Da bi potrošači mogli imati izbor, dodao je, potrebna je veća otvorenost tvrtki u vezi s količinom ispuštanja ugljika i održivosti proizvoda.

Očekuje da će se uspostaviti suradnja s brojnim tvrtkama kako bi se povećala održiva potrošnja u EU. Kako bi postale dio projekta, tvrtke se obvezuju da će biti posvećene poboljšanju svog utjecaja na okoliš i da će pomoći kupcima u održivijoj kupnji. Suradnja s Europskom komisijom zahtijeva potpunu otvorenost pri provjeri napretka u ostvarenju održivosti.

Što se očekuje

Tvrtke tako moraju izračunati svoj ugljikov otisak, uključujući lanac opskrbe, prema metodologiji koju je postavila Komisija te javnosti predstaviti napredak. Komisijinu metodologiju moraju primijeniti i pri izračunu ugljikova otiska nekih svojih vodećih proizvoda, postići smanjenje otiska pri njihovoj proizvodnji i o ishodu obavijestiti javnost. Moraju povećati prodaju održivih proizvoda i usluga u ukupnoj prodaji tvrtke ili odabranoga poslovnog dijela. Odjeli za odnose s javnošću tih tvrtki moraju promicati održivi razvoj prema politikama Europskoga zelenog plana.

Tvrtke moraju potrošačima osigurati dostupnost, točnost i jasnoću podataka te ih pravodobno mijenjati u slučaju smanjenja ili povećanja otiska.

Ta inicijativa za zelenu potrošnju usredotočena je na neprehrambene proizvode, ali sve neprehrambene tvrtke te one iz maloprodajne djelatnosti s prodajom prehrambenih i neprehrambenih proizvoda koje bi se uključile u tu inicijativu mogu se obratiti Komisiji do kraja ožujka.

08. listopad 2024 07:45