Iako je riječ o vani odavno ustaljenoj praksi, Hrvatskoj je trebalo malo dulje zbog uobičajenih specifičnosti tržišta, najviše slabe razvijenosti e-trgovine i duboko ukorijenjene navike besplatnoga konzumiranja internetskog sadržaja. No došlo je vrijeme da korisnici, a ne sponzori i oglašivači, počnu plaćati medijski sadržaj, odnosno da barem sudjeluju u financiranju njegove proizvodnje.
Koliko god to mnogima bilo teško pojmljivo, proizvodnja medijskog sadržaja košta, baš kao i proizvodnja cipela ili aviona. S tim na umu Telegram Media Grupa, Jutarnji list (Hanza Media) i 24sata (Styria) najavili su djelomično zaključavanje sadržaja koji smatraju svojom premium ponudom, no nitko se zasad nije odlučio na 'tvrdo' zaključavanje, odnosno stavljanje kompletnog sadržaja portala iza paywalla. Pokušaja u tom smjeru već je bilo, ali sada su, smatra direktor 24sata Zoran Turković, sazrele okolnosti.
Više o tome što se sve mijenja na medijskom tržištu i kako će se to odraziti na korisnike, pročitajte u tiskanom i digitalnom izdanju Lidera.