Globalnom sektoru zabave i medija (E&M) vratio se zamah, a rast prihoda brži je od gospodarstva u cjelini. Sektor od više od 2 bilijuna dolara na putu rasta, od 6,5 % u 2021. i 6,7 % u 2022., potiče snažna potražnja za digitalnim sadržajem i oglašavanjem. Obnovljeni rast uslijedio je nakon izazovne 2020. godine, kada je zabava uživo naglo pala, uključujući pad prihoda od kino projekcija od 71 %.
Te brojke potječu iz PwC-ovog istraživanja Global Entertainment & Media Outlook 2021-2025, 22. godišnje analize i prognoze potrošnje korisnika i oglašivača na E&M na 53 teritorija.
Ostali zaključci u ovogodišnjem Outlooku uključuju
- Pad globalnog prihoda od E&M-a od 3,8 %, sa 2,1 bilijuna američkih dolara u 2019. na 2,0 bilijuna američkih dolara u 2020. godini, bio je najveći godišnji pad u 22 godine Outlooka. No, bilo je svijetlih točaka u brojnim segmentima E&M-a stvorenih promjenom potrošačke potražnje.
- Predviđamo da će globalni prihod od E&M od 2021. do 2025. rasti po zdravoj složenoj godišnjoj stopi rasta (CAGR) od 5,0 %, dovodeći prihode u sektoru na 2,6 bilijuna američkih dolara u 2025. godini.
- Tradicionalni TV/kućni video i dalje je najveći potrošački segment E&M-a (219,0 milijardi američkih dolara), ali nastavit će se smanjivati (-1,2 % CAGR) tijekom sljedećih pet godina.
- Streaming video zapisa doživio je procvat 2020. godine, a njegova će se putanja rasta nastaviti. Predviđa se da će streaming videa na zahtjev (SVOD) do 2025. rasti po CAGR-u od 10,6 %, što će ga učiniti sektorom s vrijednošću od 81,3 milijarde američkih dolara. U međuvremenu, predviđa se da će se prihodi od kina oporaviti u 2021. godini kako zaključavanja popuštaju, ali neće se oporaviti na razinu od prije pandemije barem do 2024. godine.
- Prihodi od video igara i e-sporta nastavljaju ubrzano rasti, dosegnuvši 147,7 milijardi američkih dolara u 2020., a predviđa se da će do 2025. godine CAGR od 5,7 % proširiti segment i postati poslovanje vrijedno gotovo 200 milijardi američkih dolara (194,4 milijarde američkih dolara).
- Virtualna stvarnost (VR) najbrže je rastući segment E&M-a, iako iz male baze. Njezini prihodi porasli su za 31,7 % u 2020. na 1,8 milijardi američkih dolara, a predviđa se da će u sljedećih pet godina zadržati CAGR od 30 % i više i u 2025. godini dosegnuti vrijednost od 6,9 milijardi američkih dolara.
- Sektor glazbe spreman je za snažan rast nakon masovnog pada prihoda od žive glazbe od 74,4 % u 2020. Očekujemo da će ukupni prihodi od glazbe rasti na 12,8 % CAGR u sljedećih pet godina, potaknuti digitalnim streamingom, koji će se proširiti i postati poslovanje vrijedno od 29,3 milijarde američkih dolara do 2025., uz povratak nastupa uživo.
- Potrošnja na internetsko oglašavanje porasla je za 9 % na 336 milijardi američkih dolara u 2020. godini, po prvi put pregazivši ne-internetsku potrošnju za oglase, a predviđa se snažan rast CAGR-a od 7,7 % tijekom sljedećih pet godina.
- Pristup Internetu predstavljao je 34 % potrošnje na E&M u 2020. godini i povećat će se za CAGR od 4,9 %, sa 694 milijarde američkih dolara 2020. godine na 880 milijardi američkih dolara u 2025. godini. Pristup mobilnom internetu potaknut će rast tržišta, a prihodi će porasti za CAGR od 6,1 % s 449 milijardi američkih dolara u 2020. godini do 605 milijardi američkih dolara u 2025. godini, potpomognuto širenjem 5G mreže, napretkom tehnologije slušalica i paketima premium sadržaja.
- Pandemija je prošle godine usporila sekor zabave i medija, ali je također ubrzala i pojačala promjene snage koje su već transformirale sektor. Bilo da se radi o preusmjeravanju prihoda od kino blagajni na platforme za streaming, prelasku sadržaja na mobilne uređaje ili sve složenijim odnosima između kreatora, proizvođača i distributera sadržaja, dinamika i snage unutar sektora i dalje se mijenjaju. Naš Outlook pokazuje da će glad za sadržajem, kontinuirani napredak u tehnologiji i novi poslovni modeli i načini stvaranja vrijednosti potaknuti rast sektora u sljedećih pet godina i nakon toga - rekao je Werner Ballhaus, vodeći globalni partner za usluge u sektoru zabave i medija iz PwC-a Njemačka.
Generacijski pomak: Mladi će biti usluženi
Ne iznenađuje što su mnogi mlađi potrošači malo svjesni ili zainteresirani za tradicionalne medije. S druge strane, narasle su medijske platforme dizajnirane za mlade potrošače ili one koje omogućuju malo producirane, autentične sadržaje. Gaming je u središtu pokreta mladih i postaje značajan pokretač potrošnje podataka - zapravo, u tom pogledu ima ritam najbrže rastuće kategorije sadržaja, što će činiti 6,1 % ukupne potrošnje podataka na globalnoj razini do 2025., u odnosu na 4,7 % u 2020.
Regulatorni pomaci: suprotstavljanje platformama
Regulatorna kontrola „big techa” još je jedan pomak koji utječe na E&M. Antitrustovski su pritisci povećani pozivima na razbijanje velikih tehnoloških platformi, zajedno s vladinim prijedlozima za nove medijske propise. Promjene u trenutačnim regulatornim režimima neizbježne su i od vitalne je važnosti da igrači u sektoru E&M uključe regulatorne rizike u svoje procese planiranja.
- Čak i na područjima koja nude najuvjerljiviji rast prihoda, poput streaminga videa, priroda konkurencije vjerojatno će se dramatično promijeniti tijekom sljedećih godina. I cijelo to vrijeme, društveni, politički i regulatorni kontekst u kojem rade sve tvrtke nastavlja se razvijati na nepredvidive načine. Sve to znači da nepoduzimanje ničega, oslanjanje na strategije koje su stvorile vrijednost i odredile tržišni udio u prošlosti, neće biti najučinkovitiji način u budućnosti - zaključuje Ballhaus.