Tehno
StoryEditor

Automobilska industrija ulazi u ekonomiju pretplate

19. Srpanj 2022.
autoindustrija pretplate

U posljednje vrijeme vidimo eksplozivan rast u području pretplate i pretplatničke ekonomije. Već se duže vrijeme na internetu medijski portali 'zatvaraju'  i čitateljima nude razne pretplate i naplate kako bi mogli pristupiti cjelokupnom sadržaju, što polako uzima maha i u Hrvatskoj. Na taj su se korak odlučile i mnoge softverske tvrtke pa omogućuju pretplate na njihove softvere te otkrivaju koliko utjecajna može biti implementacija SaaS (softver kao usluga) modela pretplate za njihove dugoročne planove rasta.

Dugotrajan odnos

U današnjem ubrzanom društvu, potrošači su stalno u potrazi za najnovijim i najboljim. Bilo da se radi o digitalnim proizvodima ili softverima, kupci žele najnovije verzije svega, a pomoću pretplata s kupcima se razvija i dugotrajni odnos, koji je danas teško postići. Izgradnja dugoročnih i  dugotrajnih odnosa s kupcima ključ je povećanja dugotrajne vrijednosti jer je skuplje privući novog kupca nego zadržati postojećeg. Pretplata na softver ili usluge pomaže i u smanjenju odljeva kupaca. Budući da je većina pretplata vezana uz kreditne kartice kupaca i postavljena na automatsko obnavljanje, kupci ne prolaze gnjavaže ponovne kupnje, što mnogi veoma cijene.

Važno je razumjeti dvije stvari o ovom pomaku prema ekonomiji pretplate. Prva je da je ona tu da ostane. Jednom kada tvrtke ili potrošači prijeđu na pretplatu, rijetko se vraćaju. To znači da ovo nije neka 'blic' pojava već se radi o transformacijskoj pojavi koja se događa u cijelom gospodarstvu. Prednost je i što tvrtke pravilno implementiraju ovaj model mogu predvidjeti prihode i profitabilnost s puno više sigurnosti i fokusa.

Pretplatnička autoindustrija

Nakon medija i softverskih tvrtki, na red pretplata je stigla i automobilska industrija. Već se neko vrijeme kotrlja ta priča, kako će autoindustrija početi određene digitalne ili elektroničke dodatke na vozilima naplaćivati u obliku mjesečne pretplate. Prva s tom praksom je krenula Toyota, pa Audi a sada se pretplatničkoj ekonomiji pridružio i BMW.

U auto industriji na pretplati su softverske funkcije koje nisu ključne za rad automobila, a mogu se lako uključiti i isključiti na daljinu. Audi je recimo uveo mjesečnu naplatu ugrađene satelitske navigacije, Toyota je pokrenula projekt naplate paljenja automobila putem daljinskog ključa, a BMW je otišao korak dalje pa nekoliko funkcija sada otključava samo ako se pretplatite putem BMW-ove aplikacije. BMW-ova trgovina ConnectedDrive Store sada kupcima novijih automobila nudi razne dodatke od kojih su neke dostupne samo putem mjesečnih pretplata. Recimo, BMW Drive Recorder ili dash kamera da bi se upalila košta 85 dolara mjesečno, sustav koji automatski pali i gasi duga svjetla stoji 62 kune, grijanje sjedala 136 kuna, grijanje volana 75 kuna, a sustav poluautonomne vožnje Driving Assistant Plus 290 kuna na mjesec.

image

BMW pretplate

foto

BMW nudi kupcima da pretplate kupe na razdoblje od mjesec dana, tri godine ili trajno, s tim da godina košta otprilike kao 10, tri godine kao 15, a trajna opcija kao 24 mjeseca pretplate. Naravno, kao i kod svih ostalih pretplata, istu je moguće i otkazati ali tko je toliko jak da otkaže grijana sjedala u novom automobilu.

24. studeni 2022 02:21