
Dugogodišnji član Uprave i potpredsjednik za poslovni razvoj Infobipa Boris Pogačnik nedavno je podnio ostavku na to mjesto i pokrenuo vlastiti biznis. Nakon 15 godina vođenja poslovnih operacija i širenja poslovanja prvog hrvatskog jednoroga na tržišta Latinske Amerike, Afrike, Indije i Commonwealtha, Pogačnik se upušta u poduzetništvo. Kroz svoju će konzultantsku tvrtku Involo pomagati startupovima u ekspenziji na globalna tržišta.
No, odluka i napuštanju Infobipa, u čijem je razvoju od startupa do velike tehnološke tvrtke sudjelovao, nije bila laka niti brza, otkriva Pogačnik za Lider.
– Osjećam jaku povezanost s tom pričom o uspjehu, ali kad vas nešto kopka da se dokažete u nečem novom taj vas poticaj ne napušta. Dogodio se tehnološki proboj generativne umjetne inteligencije i mogućnosti poslovnog razvoja su praktički postale beskonačne. Sama ta činjenica, da aplikativne primjene novih tehnologija mogu učiniti tvrtke puno produktivnijima, unaprijediti postojeća softverska rješenja te razviti potpuno nove proizvode i poslovne modele pogurala me je prema odluci da se osamostalim. Nekako sam uvijek s nostalgijom gledao na Infobipovo vrijeme startupanja koje je i meni značilo vrijeme osobnog rasta pa se veselim tom osjećaju – objasnio je Pogačnik.
‘Ne treba gubiti vrijeme na ono što su drugi već prošli‘
S obzirom na veliki izvozni potencijal IT-ja, Pogačnik smatra da u to područje treba još više ulagati, a u Hrvatskoj ima dovoljno tvrtki koje svojom prilagodljivošću dokazuju da uspjeh na različitim tržištima moguć. Želja mu je skratiti put ekspanzije ne samo startupovima, već i etabliranim kompanijama.
– Širenje na nova tržišta rizik je sam po sebi i nema jednog recepta, ali postoji nekoliko stupova poslovanja kod kojih si ne želite ‘kiks‘. Menadžment mora disati kao jedan, pozicioniranje nije nešto što ima kraj, to je konstantna prilagodba ako hoćete ‘pivotiranje‘. Naravno da radite greške dok ne probijete tržište, ali bitno je ne gubiti vrijeme na nešto što su prošle slične organizacije – opisuje Pogačnik, koji upravo u tome vidi svoje mjesto.
Kroz iskustvo se uvjerio u snagu organizacije, pa naglašava da startupovi moraju graditi timove istih vrijednosti.
– Postoji jak interes na tržištima u Južnoj Americi, Africi, Ruskoj Federaciji (CIS) i Indiji za novim rješenjima pa mogu inovativnim europskim tvrtkama pomoći da lakše i brže prepoznaju idealne klijente, jer ne želite trošiti svoje resurse, a u IT-ju su ljudi obično najznačajni resurs, na korisnike ili klijente koji neće i sami brzo rasti – zaključuje Pogačnik.