Tvrtke i tržišta
StoryEditor

BYD službeno stigao na hrvatsko tržište, dostupna četiri modela

23. Travanj 2025.
BYD Hrvatskafoto Shutterstock
Hrvatskim kupcima u početku su dostupna četiri modela: tri potpuno električna te jedan plug-in hibridni model

Vodeći svjetski proizvođač vozila nove energije (NEV), kineski BYD (Build Your Dreams), službeno je stigao na hrvatsko tržište. BYD je izgradio snažnu globalnu prisutnost i posluje u više od 80 zemalja na šest kontinenata. Prošle je godine BYD zabilježio prihode od gotovo 100 milijardi eura, a za 2025. godinu je postavljen ambiciozni plan prodaje 5,5 milijuna vozila globalno. Otvaranje kompanije u Hrvatskoj važan je korak u širenju BYD-a diljem Europe, što značajno obogaćuje ponudu održivih vozila u regiji, stoji u priopćenju.

Osnovan 1994. godine, BYD je jedini proizvođač vozila nove energije koji je razvio vlastite pogonske sustave, baterije, poluvodiče za automobile te motore i sustave za upravljanje motorima. U studenom prošle godine, BYD je postao prvi proizvođač automobila na svijetu koji je dosegnuo proizvodni prag od 10 milijuna vozila nove energije – povijesna brojka koja svjedoči snažnoj predanosti kompanije održivom razvoju. Kao tehnološka kompanija, BYD na istraživanju i razvoju zapošljava više od 120.000 inženjera i tehničara te svakog radnog dana podnosi više od 45 zahtjeva za nove patente. Kompanija zapošljava više od milijun ljudi diljem svijeta.

- U BYD-u, naša misija je učiniti održive tehnologije dostupnima što većem broju kupaca. Svako novo tržište u Europi stoga nam je iznimno važno, a uspostavljanje prisutnosti na hrvatskom tržištu predstavlja još jednu prekretnicu u našem širenju. Razvoj tržišta električnih vozila, kao i plug-in hibrida, u Hrvatskoj pokazuje pozitivan trend i ponosni smo što možemo ponuditi vrhunsku tehnologiju i inovativna rješenja kroz našu naprednu liniju vozila - izjavila je Stella Li, izvršna potpredsjednica BYD kompanije.

Distribucijska mreža u Hrvatskoj

Hrvatskim kupcima u početku su dostupna četiri modela: tri potpuno električna modela BYD SEAL, BYD SEAL U i BYD SEALION 7 te plug-in hibridni model BYD SEAL U DM-i i to putem distributera Auto Hrvatska i Harmony New Energy Auto Service Zagreb.

BYD Seal je potpuno električna sportska limuzina koja koristi napredne tehnologije razvijene u BYD-u: e-Platformu 3.0, Cell-to-Body tehnologiju i 8-u-1 pogonski sustav. Vrhunska arhitektura vozila spaja visoku dinamiku vožnje, naprednu tehnologiju, mogućnost dugog dometa i brzo punjenje kako bi uzbudljivo iskustvo vožnje bilo i ekološki prihvatljivo. Vrhunski dizajn potvrđuje i prestižna nagrada iF Design Award 2023. godine.

BYD Seal U je SUV verzija BYD SEal modela koja nudi iste visoke standarde kvalitete, tehnologije i sigurnosti, uz dodatnu prednost višeg položaja vozača. BYD Seal U DM-i, prvi je BYD-ev plug-in hibrid u Europi sa Super DM (Dual Mode) tehnologijom koja nudi mnoštvo prednosti poput energetske učinkovitosti, niske potrošnje goriva, visokih performansi vožnje i udobnosti. Super DM tehnologija daje prednost električnoj energiji uz minimalno oslanjanje na gorivo čime ovaj model postiže doseg od 1080 kilometara kad je u potpunosti napunjen.

BYD Sealion 7 je vrhunski SUV pune veličine s najbržim električnim motorom na svijetu u masovnoj proizvodnji, a dostiže čak 23.000 o/min. Namijenjen je kupcima koji traže sportski (0-100 km/h za samo 4,5 sekunde), obiteljski automobil s besprijekornim ekološkim karakteristikama. Poput SEAL-a, koristi e-Platform 3.0 i Cell-to-Body naprednu tehnologiju razvijenu u BYD-u.

Preispitivanje  europskih operacija

Inače, BYD preispituje svoje europske operacije nakon pogrešnih strateških koraka, uključujući neuspjeh u potpisivanju dovoljnog broja trgovaca i zapošljavanju rukovoditelja s poznavanjem lokalnog tržišta te ponudi hibrida na tržištima koja su otporna na potpuno električna vozila, izjavilo je šest sadašnjih i bivših rukovoditelja BYD-a za Reuters.

BYD je brzo je prešao na rješavanje ovih ranih posrtaja na kritičnom izvoznom tržištu Europe, uvelike proširujući svoju mrežu zastupnika i nudeći pozamašne plaće za prelazak direktora iz europskih proizvođača automobila u svoje redove, posebno Stellantisa, rekli su rukovoditelji. Kineski lider u području električnih vozila najavio je u prosincu da će plug-in hibridi biti ključni za njegovu europsku strategiju. Ta je odluka uslijedila nakon što je posebni savjetnik BYD-a za Europu Alfredo Altavilla - među ključnim rukovoditeljima angažiranim u ponovnom pokretanju BYD-a u Europi, savjetovao osnivača i predsjednika BYD-a Wanga Chuanfua da je čistu EV strategiju još uvijek teško prodati u mnogim europskim zemljama.

- Vrlo je brzo shvatio poruku i dao input inženjerima BYD-a da će svaki novi model morati dolaziti i u EV i hibridnoj verziji za Europu - rekao je Altavilla za Reuters.

Prijavljeno je zapošljavanje pojedinih europskih rukovoditelja, a BYD je javno priznao probleme na njemačkom tržištu. Ovo je prvi detaljan prikaz problema koje su identificirali rukovoditelji unutar BYD-a i njegovih sustavnih nastojanja da ih riješi. Većina rukovoditelja govorila je pod uvjetom anonimnosti kako bi razgovarala o osjetljivim strateškim pitanjima, a BYD je sve to odbio komentirati.

U prosincu je Altavilla u Italiji najavio da će plug-in hibridi biti ‘u srži BYD strategije u Europi‘ koja napreduje, dodajući da bi bilo ‘glupo‘ ići protiv preferencija potrošača nudeći samo električna vozila. BYD je  angažirao nekoliko menadžersih zvijezda u usponu iz Stellantisa,a kineski proizvođač automobila ponudio im je značajna povećanja plaća i ‘ priliku za rast‘.

- To nisu bili ljudi koje smo rado izgubili - rekao je Stellantisov izvor upoznat s radom rukovoditelja koje je BYD nagovorio na prelazak.

Visoka očekivanja

U još jednom znaku BYD-ove odlučnosti da brzo ojača svoje europske operacije, tvrtka je prošle godine postavila svoju drugu izvršnu direktoricu, Stellu Li, na čelo regije. Zamijenila je bivšeg europskog direktora Michaela Shua, koji je predviđao da će BYD osvojiti najmanje pet posto europskog tržišta električnih vozila prije nego što kasnije ove godine pokrene proizvodnju u svojoj prvoj europskoj tvornici u Mađarskoj. Međutim, BYD je 2024. završio sa samo 2,8 posto udjela i prodajom od ukupno 57 tisuća vozila, ispod očekivanja tvrtke.

Hitnost BYD-a za rastom u Europi djelomično proizlazi iz njegove evidencije o visokoj prodaji u Kini, koja je porasla sedam puta od 2020. na 4,2 milijuna vozila u 2024. BYD je nadmašio Teslu prošle godine kao najveći svjetski prodavač električnih automobila i sada je šesti najveći svjetski proizvođač automobila.

BYD se također suočava s kineskim rivalima koji žure ući u Europu, uključujući Chery, Geely, Xpeng i Changan. Svi kineski proizvođači automobila suočeni su s pritiskom da rastu na stranim tržištima kako bi povećali profit, kojeg je teško održati u Kini zbog dugotrajnog rata cijena među brojnim markama električnih vozila.

Partneri BYD-a i stručnjaci iz industrije kažu da je BYD prepoznao probleme u Europi i odlučno krenuo u njihovo rješavanje.

-Oni ovo shvaćaju vrlo ozbiljno, ali moraju shvatiti da je za izgradnju pozicije u Europi potrebno vrijeme. Baš kao što europski ili američki proizvođači automobila dolaze u Kinu, ono što Kinezi rade dobro u Kini ne funkcionira uvijek u Europi - rekao je Tim Albertsen, izvršni direktor Ayvensa, jedne od najvećih europskih leasing kompanija i BYD partnera u regiji.

Postoje rani znakovi da operacija BYD-a u Europi daje rezultate. Europska prodaja BYD-a, uključujući Ujedinjeno Kraljevstvo, više se nego utrostručila u prvom kvartalu 2025. na više od 37 tisuća vozila, u usporedbi s oko 8.500 u prvom kvartalu 2024.

23. travanj 2025 15:33