Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Mate Botica (OIV): Samo zato što je kompanija državna, ne znači da mora biti loša

15. Srpanj 2022.
Mate Botica, OIV foto Ratko Mavar

Iako su mnogi čuli za državnu tvrtku Odašiljači i veze (OIV), koja zapošljava više od 300 ljudi, malo tko zna kojim se sve poslovima bavi. Nešto više od šest godina na njezinu je čelu Mate Botica, koji je prije toga bio zaposlen u nekadašnjem Vipnetu kao rukovoditelj Odjela nadležnog za poslove informacijske sigurnosti u Hrvatskoj i Makedoniji, a većinu profesionalne karijere proveo je u sustavu hrvatske nacionalne sigurnosti, gdje je obnašao niz odgovornih i rukovodećih funkcija sve do onih najviših i to od vremena Domovinskog rata.

Iako je država OIV osnovala za prijenos i odašiljanje radijskih i televizijskih programa, već se neko vrijeme zbog razvoja tehnologije prihodi od osnovne djelatnosti 'stanjuju' pa je OIV u fazi plasmana novih komercijalnih proizvoda i usluga na domaćem i inozemnom tržištu. Od Botičina dolaska kompanija je presložena, rebrendirana, a od ove godine OIV je dobio i dva nova člana Uprave.

- OIV se ni u čemu ne razlikuje od privatnih kompanija i dokazuje upravo suprotno. Nastojimo sve svoje snage i kapacitete maksimalno iskoristiti za pružanje kvalitetne usluge i optimizaciju cjelokupnog poslovanja.

Došao sam iz privatnog sektora, imam iskustva u korporativnom upravljanju i u dobroj sam poziciji da napravim usporedbu između privatne i državne kompanije. OIV se u svom poslovanju može ravnopravno uspoređivati sa svim ostalim konkurentima na tržištu – kazao je Botica.

- Naša osnovna djelatnost distribucije radijskih i televizijskih programa za račun drugih čini nam oko 60 posto ukupnih prihoda, što je dosta budući da nam prihodi iznose oko 250 milijuna kuna na godinu. S obzirom na razvoj tehnologija, širenjem interneta i drugih platformi za distribuciju sadržaja smanjuju se i prilike za prihode putem tradicionalnih tehnologija, ali se otvaraju prilike za nove usluge.

Stoga se na vrijeme pokušavamo pozicionirati i transformirati diverzifikacijom poslovanja u druge djelatnosti. U proteklom smo razdoblju osmislili niz načina kako doći do novih prihoda putem novih usluga i proizvoda i njihovim plasmanom na tržištu. Zasad smo u tome uspješni – zaključio je Botica.

Pročitajte cijeli tekst na Liderovom tjedniku. 

20. travanj 2024 23:12