Tvrtke i tržišta

Netflix planira novi pretplatnički model po cijeni od 7 dolara s oglasima

Netflix Inc. će 3. studenog predstaviti plan podržan oglašavanjem, naplaćujući sedam dolara mjesečno za pretplatu za koju se kompanija kladi da će privući nove korisnike koji paze na proračun i ubrzati rast, prenosi Bloomberg

Jeftiniji paket za streaming će debitirati u SAD-u i 11 drugih zemalja, uključujući Japan, Francusku i Brazil, objavio je Netflix u četvrtak. Uključivat će četiri do pet minuta reklama po satu i nuditi nižu kvalitetu videa od skupljih razina. Neki programi neće biti dostupni jer tvrtka nema prava prikazivati ​​ih uz reklame.

Netflix je dugo pozicionirao svoju streaming uslugu kao beskomercijalnu alternativu kabelskoj televiziji i odupirao se pozivima da uvede oglašavanje. Ali s rastom broja pretplatnika koji je zastao, a dionice su također u zastoju, tvrtka traži jeftiniju verziju svoje usluge s reklamama kako bi ostvarila dodatni prihod.

U brifingu, dužnosnici tvrtke rekli su da već imaju stotine oglašivača i da su rasprodali većinu svog inventara za uslugu pod nazivom Basic with Ads.

Cijena daje Netflixu konkurentan proizvod u odnosu na sličnu ponudu novijih rivala. To je 3 USD mjesečno niže od cijene reklamne verzije HBO Maxa, tvrtke Warner Bros. Discovery Inc., i 1 USD manje od nadolazećeg Disney+ s reklamama.

Trenutačni paketi tvrtke bez reklama kreću se od 10 USD mjesečno za plan koji korisnicima omogućuje gledanje na jednom zaslonu u isto vrijeme do 20 USD mjesečno za uslugu visoke razlučivosti s do četiri zaslona odjednom.

Dionice Netflixa porasle su čak 4,4 posto na 230,51 USD u New Yorku nakon objave. Ove su godine pale za 62 posto i krenule su prema svom prvom godišnjem padu od 2014. nakon što su dosegle vrhunac iznad 700 USD.

 - Cijene su agresivne - rekla je analitičarka Bloomberg Intelligencea Geetha Ranganathan na Bloomberg TV-u. Nova će razina 'proizvod otvoriti potpuno novom skupu pretplatnika'.

Netflix počinje s poznatim pristupom oglašavanju i s vremenom planira prilagoditi svoju ponudu. Oglasi će trajati od 15 do 30 sekundi i reproducirati će se prije i tijekom TV emisija i filmova, priopćila je tvrtka. Planira upotrijebiti svoje podatke o gledateljima kako bi omogućio sponzorima da ciljaju svoju publiku na temelju žanra i spriječio djecu da vide neprikladni sadržaj.

Ključno pitanje za oglašivače bit će metrika publike -- podaci koje tradicionalne TV mreže koriste za određivanje cijena svojih spotova. Netflix ima partnerstva s DoubleVerify i Integral Ad Science za potvrđivanje vidljivosti i prometne valjanosti oglasa počevši od prvog kvartala 2023. Nielsen, nositelji standarda ocjenjivanja, pružit će podatke iu SAD-u negdje te godine.

Tvrtka će se također pobrinuti da gledatelji ne vide iste oglase previše puta pomoću ograničenja učestalosti.

- Uvjereni smo da s Netflixom od 6,99 dolara mjesečno sada imamo cijenu i plan za svakog obožavatelja - rekao je glavni operativni direktor Greg Peters u izjavi tvrtke.

- Iako je još vrlo rano, zadovoljni smo interesom i potrošača i oglašivačke zajednice - zaključio je.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju