Nakon ‘lipanjske rupe‘, perioda u kojem je zabilježen pad rezervacija gostiju na razini luksuznog smještaja, početkom srpnja do danas je zabilježen rast rezervacija od čak 30 posto u odnosu na isti period protekle godine, izvijestili su danas iz Awazea. Također, u prvih deset dana srpnja probudilo se njemačko tržište koje u istom periodu bilježi porast od čak 60 posto.
Prema aktualnim prodajnim rezultatima Awazea, u čijem portfelju posluju agencije poput Novasola, Croatia Luxury renta, My Istria Home i drugih od početka srpnja zabilježen je rast broja rezervacija za gotovo 30 posto. Njemačko tržište u prvih deset dana srpnja zabilježilo je rast od 60 posto, dok je značajan broj rezervacija s tog tržišta evidentiran u periodu nakon 5. srpnja, točnije nakon ispadanja Njemačke s EURA.
Usprkos slabijem lipnju kad su ostvareni rezultati ukazivali na pad broja rezervacija u odnosu na lipanj protekle godine, još jednom se pokazuje kako su u turizmu prisutni novi trendovi bazirani na last minute i ultra last minute rezervacijama.
Nijemci koji su dugi niz godina najbrojnija skupina gostiju u Hrvatskoj, tijekom lipnja su bili nešto manje zastupljeni u ukupnom broju rezervacija nego je to bio slučaj protekle godine. Iz Awazea najavljuju kako u narednim tjednima očekuju dodatnu ekspanziju rezervacija s tog tržišta koja je u orvih deset dana srpnja doživjela dosad nezabilježen porast rezervacija od čak 60 posto u odnosu na isti period prošle godine. Uz spomenutu Njemačku u ukupnom udjelu rezervacija najveći postotak drže tržišta Austrije, Poljske, Slovenije, Češke, Italije, Slovačke i Švicarske, te zemalja Beneluksa,.
Čelni čovjek Awazea za južnu Europu Josip Stulić naglašava kako ga veseli ovakav rasplet situacije.
- Lipanj je donio određeni broj nepoznanica koje su ukazivale na promjene ponašanja tržišta. Očekujemo da se ovakav pozitivan trend rasta rezervacija nastavi, a posebno nas raduje što Nijemci i dalje zadržavaju titulu najlojalnijeg tržišta po pitanju dolazaka na Jadran. Goste i ove sezone najviše privlače odmor na odredištima u Istri, Kvarneru i okolici Zadra, te Splitu i okolnim otocima.
Iz Awazea naglašavaju kako je direktna posljedica takvog tržišnog kretanja dodatno zapošljavanje četrdesetak domaćih turističkih stručnjaka. "Britanska centrala Awazea iznimno cijeni stručnost i profesionalnost domaćih turističkih djelatnika. Upravo iz tog razloga smo krenuli u ekspanziju broja zaposlenika koji će iz hrvatskog ureda Awazea kontrolirati i odrađivati velik broj tržišta južne Europe - istaknuo je Stulić.