Piše: Roko Kalafatić
Volkswagen AG istražuje načine za suzbijanje nestašice prirodnog plina, a jedan od njih je preusmjeravanje proizvodnje oko svoje mreže globalnih postrojenja, s obzirom da energetska kriza izazvana ruskim ratom u Ukrajini prijeti europskoj industriji. Najveći europski proizvođač automobila poručio je nedavno da je preraspodjela dijela njegove proizvodnje jedna od srednjoročno dostupnih opcija ukoliko nestašice goriva potraju i nakon zime.
Podsjećamo, Volkswagen ima velike tvornice u Njemačkoj, Češkoj i Slovačkoj, zemljama koje se najviše oslanjaju na ruski plin, kao i postrojenja u južnoj Europi koja dobivaju energiju iz drugih zemalja.
Skladišta plina dosegnula 90 posto
- Usredotočeni smo na veću lokalizaciju, preseljenje proizvodnih kapaciteta ili tehničke alternative, slično onome što je već uobičajena praksa u kontekstu izazova povezanih s nedostatkom poluvodiča i drugim nedavnim poremećajima u opskrbnom lancu - izjavio je za Bloomberg Geng Wu, Volkswagenov šef nabave.
Odluka Rusije da smanji opskrbu plinom prema Europi mogla bi prisiliti Njemačku da ograniči potrošnju svojih goriva. Nedavne vijesti da su razine skladišta plina dosegnule 90 posto prije roka ipak su umirile rastuće strahove od akutne nestašice koja nas čeka ove zime, ali Njemačka se suočava s izazovom u obnavljanju iscrpljenih rezervi sljedećeg ljeta - bez ruske pomoći.
Jugozapadna Europa ili obalne zone sjeverne Europe, koje imaju bolji pristup morskim izvorima ukapljenog prirodnog plina, mogle bi imati koristi od bilo kakve promjene proizvodnje, smatra glasnogovornik Volkswagena. Volkswagen grupa već upravlja tvornicama automobila u Portugalu, Španjolskoj i Belgiji, zemljama u kojima se nalaze LNG terminali.
Prepreke u proizvodnji
Svako veće pomicanje prozivodnje od najvećeg europskog gospodarstva bio bi velik izazov za kompaniju. Volkswagen trenutno ima oko 295 tisuća zaposlenih u Njemačkoj, a predstavnici radnika čine oko polovicu nadzornog odbora koji se sastoji od 20 članova. Takav pomak u proizvodnji vjerojatno bi značio ograničeni broj proizvedenih vozila, a ne zatvaranja veleprodajnih tvornica.
Opskrbe plinom za Volkswagenove tvornice trenutno su osigurane, ali tvrtka je identificirala potencijalne uštede na svojim europskim lokacijama ne bi li smanjila potrošnju plina za 'srednji dvoznamenkasti postotak' izjavio je Michael Heinemann, direktor jedinice za pogon. Ipak, iz kompanije su izrazili zabrinutost zbog učinka koji bi visoke cijene plina mogle imati na njihove dobavljače.
- Političari također moraju obuzdati trenutno nekontroliranu eksploziju cijena plina i struje. U protivnom će posebno male i srednje energetski intenzivne tvrtke imati velike probleme u opskrbnom lancu i morat će smanjiti ili zaustaviti proizvodnju - rekao je Thomas Steg, voditelj odnosa s javnošću tvrtke.