Agencija Pinoy 385 do sada je uspješno posredovala u zapošljavanju više od 2500 filipinskih radnika u Hrvatskoj. Pri njihovom zapošljavanju pruža kompletnu uslugu
Kvalitetna radna snaga neophodna je za gospodarski napredak Hrvatske, a do nje dolazimo u prekooceanskim državama, poručuje Stjepan Jagodin, direktor tvrtke Pinoy 385 – vodeće agencije za posredovanje, specijalizirane u zapošljavanju filipinskih radnika. Napredak je svakako moguć, ali potrebno je imati kvalitetnog partnera u tom pothvatu. Stjepan Jagodin kaže da je prisutna raznolikost u strukturi nacionalnosti unutar domaćeg tržišta rada, ali kvaliteta radnika ostaje imperativ.
Koje usluge pruža vaša agencija?
– Tvrtka Pinoy 385 pruža kompletnu uslugu posredovanja pri zapošljavanju filipinskih radnika u Hrvatskoj. To znači da za domaće poslodavce, nakon inicijalnog razgovora i razumijevanja njihovih potreba, obavljamo sve usluge koje prethode dolasku stranog radnika u Hrvatsku. Osim toga, uložili smo 16 milijuna kuna u gradnju smještajnog objekta s kapacitetom za 160 stranih radnika. Time kontinuirano unaprjeđujemo svoje poslovanje, ali i pružamo dodatnu vrijednost domaćim poslodavcima s ciljem olakšavanja kompletnog procesa zapošljavanja.
Zašto odabrati radnika s Filipina?
– Radnici s Filipina svakodnevno se pokazuju kao visokokvalitetni zaposlenici, neovisno o kojem profilu radnika govorimo. Njihova radna etika nešto je drugačija od naše, ali u pozitivnom smislu, što domaći poslodavci pozdravljaju. Poslodavci dobivaju pouzdane, lojalne i marljive radnike koji su kulturno vrlo slični nama te se brzo integriraju u radnu okolinu. Zapošljavanje radnika s Filipina vrlo je striktno regulirano, stoga svaki poslodavac odmah zna što može očekivati od radnika.
Kako izgleda proces zapošljavanja radnika s Filipina?
– Proces zapošljavanja filipinskog radnika jasno je reguliran i transparentan. Naša uloga ovdje podrazumijeva temeljito ispunjavanje svih koraka za dobivanje zelenog svjetla od svih institucija u lancu odobrenja. Proces započinje inicijalnim razgovorom s poslodavcem i definiranjem konkretnih potreba. Zatim slijedi selekcija radnika na Filipinima, predstavljanje radnika poslodavcu, kao i razgovor poslodavca s njim, a potom i obuka odabranih radnika. Sljedeća faza odnosi se na ishodovanje potrebne dokumentacije, a zadnja faza podrazumijeva dolazak stranog radnika u Hrvatsku te pripremu poslodavca za integraciju stranog radnika u kolektiv.
Kako se kvalitetno pripremiti za dolazak stranog radnika?
– Ovdje je važno naglasiti da je potrebno na vrijeme započeti pripreme jer postupak zapošljavanja traje u prosjeku tri mjeseca. Tako primjerice tvrtke koje se bave turizmom mogu već tijekom rujna ili listopada započeti planiranje procesa zapošljavanja radnika za sljedeću turističku sezonu. Kada tvrtke na vrijeme prepoznaju potrebu za uvozom radne snage, svi ostali koraci vrlo su jednostavni jer imamo vremena pripremiti poslodavce na sve uvjete koje moraju zadovoljiti.
Primjećujete li rast upita, odnosno potreba za stranim radnicima? Je li svijest o tom problemu dovoljno razvijena u našem društvu?
– U Hrvatskoj primjećujemo kontinuiran rast upita vezanih za zapošljavanje radnika s Filipina od domaćih poslodavaca. Tvrtka Pinoy 385 do sada je uspješno posredovala u zapošljavanju više od 2500 filipinskih radnika u Hrvatskoj (više od 60 posto ukupnog broja Filipinaca u Hrvatskoj) te smo akreditirani od filipinske državne agencije za prekomorsko zapošljavanje (Philippine Overseas Employment Administration – POEA) i Ureda za provedbu prekomorskih zapošljavanja (Philippine Overseas Labor Office – POLO), što je dovoljan pokazatelj kvalitete nas, ali i stranih radnika. Mislim da svijest o problemu nedostatka radne snage polako postaje sve veća. Više se ne spominju samo mogućnosti zapošljavanja stranih radnika, već se pozornost pridaje odabiru kvalitetnog 'bazena' iz kojeg se crpi radna snaga. Republika Filipini svakako je tržište prepuno kvalitetnih radnika koji su vrlo cijenjeni među domaćim poslodavcima.