
Jedna od prijelomnih odluka u tvrtkinu ciklusu jest ona da provede svoju prvu akviziciju. Nulti preduvjet da se to uspješno obavi i završi jest da za tu odluku postoji poslovno racionalan razlog – to može biti širenje tržišta, bilo geografski bilo povećanjem baze kupaca, stjecanje konkurentske prednosti eliminacijom konkurencije ili vertikalnom integracijom, diverzifikacija ponude, smanjenje troškova ili, jednostavno, pružanje dobre prilike za preuzimanje. Svaki će savjetnik za transakcije spajanja i preuzimanja (M&A) naglasiti da, prije svega, tvrtka koja svoju strategiju rasta vidi u akvizicijama mora točno i precizno znati što njima želi postići. Zato smo ovotjednu temu broja posvetili uspješnom akviriranju.
Rijetki koji su odgovorili na Liderov upit tvrde da su ili ionako orijentirani na tržište EU-a ili da će preseliti pogone u Europu ili neku treću zemlju kako bi umanjili ili anulirali efekt američkih carina i protumjera. Ukratko, dojam je da su spremni, koliko se uopće može biti, na Trumpov carinski vrtuljak pa o carinama pišemo u aktualnoj temi novog broja.
Vlasnici često poistovjećuju tvrtku sa sobom jer su one velik dio njihova identiteta, onoga tko su i što je njihova misija u svijetu. Na kraju krajeva, zato i jesu toliko uložili u nju. Kad jednom prepuste upravljanje tvrtkom, osjećaju se izgubljeno, pa nalaze razloge da se vrate ‘a da ih nitko nije zvao‘. U novom smo broju zato nekoliko stranica posvetili i poduzetnicima povratnicima.
U novom broju donosimo i kompanijsku priču o Fero-Termu. Do svibnja će biti završeni građevinski radovi na Fero-Termovu budućem logističkom centru od dvadeset tisuća kvadrata na parceli od 72 tisuće kvadrata u šibenskoj poslovnoj zoni Podi vrijednom trideset milijuna eura. Kako je ovih dana za šibenske portale u ime kompanije rekao construction project manager Danijel Blažok, otvorenje se očekuje najesen, a posao će dobiti novih osamdeset ljudi. Najnovija je to investicija kompanije iz Donjeg Stupnika pokraj Zagreba u vlasništvu obitelji Gudeljević, koja već više od trideset godina razvija maloprodajni biznis u djelatnosti kupaonske i sanitarne opreme, pločica, opreme za grijanje i hlađenje te ostaloga popratnog materijala.
Također, donosimo intervjue s predsjednikom Uprave Iskre Klemenom Šešokom te Emilom Pavićem, potpredsjednikom Centra za javne politike i ekonomske analize (CEA) i prodajnim konzultantom. Uz to, doznajte kako je bilo na Liderovoj konferenciji ‘Smart Cities‘ kao i Regionalnom razvojnom forumu kojem je u fokusu ove godine bio održivi turizam. Na kraju, u novom broju dolazi i prilog ‘Energetska učinkovitost‘.