Amazon u sljedećih pet godina planira odvojiti više od milijardu eura za kupnju električnih kombija, kamiona i drugih dostavnih vozila s niskim emisijama diljem Europe, ubrzavajući svoj pokušaj postizanja ugljične neutralnosti.
Najveća e-trgovina na svijetu objavila je i da je ulaganje usmjereno na poticanje inovacija u proizvodnji vozila kao i na poticanje veće javne infrastrukture za punjenje električnih vozila. Amazon naime planira do 2025. godine utrostručiti broj električnih kombija u Europi te tako stići do brojke od deset tisuća vozila.
Iako ne žele odati koliki je točno postotak njihovih dostavnih vozila električno, iz tvrtke su za Reuters potvrdili da su vozila s nultom emisijom isporučila više od 100 milijuna paketa prošle godine.
Iako su se brojne velike logističke tvrtke, uključujući tvrtke za dostavu paketa United Parcel Service, UPS i FedEx, obvezale na kupnju velikog broja električnih kombija i kamiona s nultom emisijom, još uvijek ih nema mnogo dostupnih za kupnju.
Proširenje mreže mikro-mobilnosti
Brojne se startup tvrtke utrkuju kako bi na tržište dovele električne kombije ili kamione te se suočavaju sa sve većom konkurencijom starih proizvođača kao što su General Motors i Ford. Ipak, Amazonova najveća narudžba električnog kombija namijenjena je tvrtki Rivian Automotive od koje očekuje isporuku 100 tisuća vozila do 2025. godine.
Američka tvrtka planira uložiti i u udvostručenje svoje europske mreže ‘mikro-mobilnosti‘, koja trenutno obuhvaća nešto više od 20 gradova, kako bi popularizirali i nove metode dostave kao što su električni bicikli ili dostavu pješice. Sve u cilju smanjenja emisija.
Iz Amazona vjeruju da će poduzimanjem ovog koraka potaknuti druge e-trgovine da ulažu u električna vozila i izgradnju veće javne infrastrukture za punjenje.
‒ Uvođenje tisuća električnih kombija, kamiona za duge relacije i bicikala pomoći će nam da se još više udaljimo od tradicionalnih fosilnih goriva ‒ rekao je Andy Jassy, izvršni direktor Amazona dodajući da postizanje ugljične neutralnosti zahtjeva značajno i održivo ulaganje u prometnu infrastrukturu koja je ‘jedna od najizazovnijih područja‘ za dekarbonizaciju.
Ranije ove godine, Amazon je pokrenuo flotu e-teretnih bicikala i tim pješačkog dostavljača koji su trebali zamijeniti tisuće dostavnih vozila.