Nakon što nedavno američki glazbenik i dizajner Ye, prije poznat kao Kanye West iznio niz uvredljivih i antisemitskih tirada na društvenim medijima i u intervjuima, mnoge su ga se sponzorske kompanije odrekle, a čak mu je i banka JP Morgan otkazala suradnju. Među takvima, našao se i Adidas koji je raskinuo partnerstvo s Yeom tj. njegovim brendom Yeezy.
Sada se možda malo i kaju zbog nagle odluke jer su upravo objavili kako će zbog raskida s Yeovim brendom izgubiti oko 500 milijuna eura.
Adidas je u trećem tromjesečju izvijestio o povećanju prodaje od 4 posto na godišnjoj razini, s dvoznamenkastim rastom e-trgovine u EMEA, Sjevernoj Americi i Latinskoj Americi. Bruto marža pala je za jedan postotni bod na 49,1 posto zbog ‘viših troškova opskrbnog lanca, većeg diskontiranja i nepovoljne tržišne kombinacije‘, objavila je tvrtka.
Operativna dobit iznosila je 564 milijuna eura, dok je neto dobit od kontinuiranog poslovanja iznosila 66 milijuna eura, što je pad u odnosu na 479 milijuna eura prije godinu dana.
- Ovaj iznos razlikuje se od preliminarne brojke objavljene 20. listopada 2022. zbog negativnih poreznih implikacija u trećem tromjesečju povezanih s odlukom tvrtke da raskine partnerstvo s brendom Yeezy – objavili su iz Adidasa.
Tvrtka je također otkrila da je već smanjila svoje projekcije za cijelu godinu kao rezultat ‘daljnjeg pogoršanja trendova u Kini, veće aktivnosti carinjenja radi smanjenja povišenih razina zaliha.
- Tržišno okruženje se promijenilo početkom rujna kako je potražnja potrošača na zapadnim tržištima usporila, dok su se u isto vrijeme opskrbni lanci u Kini dodatno pogoršali - rekao je financijski direktor Adidasa Harm Ohlmeyer. Kao rezultat toga, vidjeli smo značajno povećanje zaliha u cijeloj industriji, što je dovelo do veće promotivne aktivnosti tijekom ostatka godine, što će utjecati i na naš profit – dodao je.