Život
StoryEditor

Kampanjom kojom napada FIFA-u, BrewDog sebi zabio autogol

11. Studeni 2022.
Brewdog pub

Korisnici su pivovaru proglasili licemjernom, jer se bori za ljudska prava u Kataru, a ignorira zlostavljanja u vlastitim redovima

Multinacionalna pivovara BrewDog digla je prašinu novom „anti-sponzorskom“ kampanjom povodom Svjetskog prvenstva u Kataru, ali tako razotkrila vlastito prljavo rublje. Naime, izvršni direktor i suosnivač brenda, James Watt odlučio je prozvati organizatore nogometnog prvenstva u zemlji u kojoj vladaju ‘korupcija, zlostavljanje i smrt‘ te amenovao reklamne plakate na kojima stoji ‘Prvo Rusija. Zatim Katar. Jedva čekamo Sjevernu Koreju‘.

Svjetsko nogometno prvenstvo (World Cup) preimenovao je u Svjetsko jeb* prvenstvo (World F*Cup) te obećao da će prihod od prodaje piva Lost donirati organizacijama koje se bave zaštitom ljudskih prava.

– Nogomet je sport za sve, ali u Kataru je homoseksualnost protuzakonita, bičevanje prihvaćeni oblik kažnjavanja i nitko ne trepne kad 6,5 tisuća radnika umre gradeći vaše stadione. Zato krećemo (s anti-sponzorskom kampanjom) – poručio je FIFA-i Watt.

Međutim, velik broj korisnika je kampanju okrenuo protiv BrewDoga tvrdeći da kompanija prvo treba pomesti pred svojim vratima, a onda kritizirati druge. Naime, prošle godine, preko stotinu bivših zaposlenika optužilo je kompaniju za toksičnost i provođenje ‘kulture straha‘.

Kršenje prava radnika

Kako prenosi Marketing Week, sindikat radnika u barovima i restoranima Unite Hospitality, objavio je da je kampanja BrewDoga neiskrena i osmišljena kako bi odvratila pozornost kupaca od činjenice da je kompanija jedna od najgorih poslodavaca u pivarskoj industriji.

- Postupanje prema radnicima u Kataru je međunarodni skandal, ali #BrewDog je zadnji koji ima pravo prozivati nakon što je stotinjak njegovih bivših i sadašnjih zaposlenika potpisalo otvoreno pismo u kojem se do detalja opisuje toksičnost u kompaniji i traži isprika zbog uznemiravanja, omalovažanja, vrijeđanja i muljanja – poručio je Unite Hospitality.

Također, krajnje licemjernom korisnici su proglasili činjenicu da BrewDog, unatoč tome što se prozvao ponosnim ‘anti-sponzorom‘, planira prikazivati utakmice na svojim prodajnim mjestima (pubovima) te nastavlja svoje proizvode prodavati u Kataru. Watt je odgovorio na te prozivke ili, kako ih je nazvao, ‘uobičajen izljev mržnje na društvenim mrežama‘ tvrdeći da ako je to cijena koju moraju platiti za podizanje svijesti i kontinuiranom kršenju ljudskih prava u Kataru i očitoj korumpiranosti FIFA-e, neka tako i bude. Spremni su je platiti.

Bez dlake na jeziku

Naravno, korisnicima je taj odgovor bio povod za nove prozivke pa su tako zaključili da to što oni pišu nije izljev mržnje već ukazivanje na očito licemjerje. Jedan je korisnik tako istaknuo da je BrewDog prije par mjeseci potpisao ugovor s jedinim katarskim dobavljačem alkohola za distribuciju Punk IPA-e.

– Lijepo tempirano za Svjetsko prvenstvo. Očito vas pitanja ljudskih prava nisu toliko uznemirila – napomenuo je. No, ovo nije prvi put da je Watts, odnosno BrewDog svojim reklamnim kampanjama izazvao skandal. Prošle godine je tako ASA zabranila kampanju za njihov seltzer tvrdeći da iznosi obmanjujuće i neodgovorne zdravstvene tvrdnje. Unatoč tome, Watts je kampanju objavio na profilima društvenih mreža i zapisao da im zbog ASA-e nije dopušteno reći da njihov seltzer ima samo 90 kalorija, iako ima. James Watt je, bez sumnje, odvažan čelnik koji govori što želi, bez obzira na korisnike, pa i regulatorna tijela. Iako je u svijetu reklamiranja hrabrost poželjna, u ovom slučaju je kontraproduktivna, jer Watts doista prvo treba riješiti vlastite, ozbiljne probleme, a tek onda prozivati druge.

20. travanj 2024 03:22