U 88 godina postojanja Toyota je proizvela više od 300 milijuna automobila u svijetu. Yosuke Arai, predsjednik Toyote Adria, vjeruje da je to dokaz Toyotine neumoljive predanosti kvaliteti, inovacijama i zadovoljstvu kupaca. Osim toga, istaknuo je, jaka svjetska prisutnost i razumijevanje različitih tržišnih potreba omogućili su Toyoti da se prilagodi i napreduje u različitim regijama, ispunjavajući očekivanja kupaca svojom preciznošću i pouzdanošću. Pri tome Hrvatska nije iznimka. Toyotino razumijevanje hrvatskog tržišta pokazuje rast prodaje, čiji se nastavak očekuje i ove godine.
Što je utjecalo na rast prodaje Toyote u Hrvatskoj?
– Na rast prodaje Toyote u Hrvatskoj znatno je utjecalo nekoliko čimbenika. To uključuje široku paletu modela koji dobro odjekuju na mjesnom tržištu, veliki izbor različitih opcija motora, konkurentnu ponudu, brzu isporuku i dostupnost vozila. Posebno važan segment su i poboljšane inicijative za korisničku podršku, posebice Toyotin program Relax, koji jedini na tržištu nudi do deset godina jamstva pod uvjetom da kupac obavlja redovito održavanje u ovlaštenom servisu. Znatan je i porast prodaje naših hibridno-električnih modela, što pokazuje povećan interes i povjerenje u Toyotinu široku ponudu elektrificiranih vozila. Kao rezultat toga, vidjeli smo velik porast u prodajnim brojevima uza znatan postotak rasta u usporedbi s prethodnom godinom. Rast u 2023. godini u odnosu na 2022. iznosio je 13 posto. Dajemo sve od sebe da bismo nastavili postizati takve rezultate.
Koja su vozila najpoželjnija na tržištu?
– Najtraženiji modeli su gradska i gradska SUV vozila, poput Yarisa i Yaris Crossa. To su vozila koja zadovoljavaju većinu potreba kupaca. Veličinom su još uvijek u takvim okvirima da se njima može lako upravljati u gradskim gužvama, a istodobno imaju dovoljno prostora za putnike i prtljagu. Ojačala je i popularnost Toyotinih hibridno-električnih vozila, koja ljudi prepoznaju kao odličan izbor za gradsku vožnju jer nude praktičnost, ekonomičnost i poseban užitak vožnje, sve u jednom.
Nova Toyota C-HR proglašena je najboljim automobilom u Hrvatskoj za 2024. godinu, a Prius je ove godine ponio titulu najboljeg dizajna na svijetu. Što je dovelo do takvih rezultata?
– Toyota C-HR je model prekretnica za Toyotu u smislu hrabrog i odvažnog dizajna, odmakom od klasičnih linija, i to je privuklo mnogo novih, ali i već postojećih Toyotinih kupaca. Kvaliteta vozila, završna obrada, ponuda prostora i upravljanje vozilom s novim modelom podignuti su za razinu više, i uz izvrstan izgled i Toyotinu kvalitetu osvojili smo nagradu ‘Hrvatski automobil za 2024. godinu‘. Prius predstavlja ikonu hibridne tehnologije. Svakom novom generacijom svjedočili smo sve boljim performansama u vožnji, a novi Prius plug-in hybrid electric napravio je dodatni iskorak dizajnom koji je privukao i mlađe kupce. Toyota Hrvatska je posebno ponosna na taj model jer potpis njegova dizajna nosi dizajner hrvatskog podrijetla Mario Majdandžić, otprije poznat i po odličnoj dizajnerskoj transformaciji modela Yaris.
Kao predvodnici u razvoju hibridne tehnologije i elektrifikacije, što nudite tržištu?
– Toyota na tržištu zaista nudi široku paletu modela koji zadovoljavaju različite potrebe naših stranaka. U svakom segmentu vozila nudimo hibridnu, plug-in hibridnu ili električnu tehnologiju u modelu BZ4X. Naš asortiman seže od malih gradskih automobila i gradskih SUV automobila (Yaris hibrid, Yaris Cross hibrid), obiteljskih SUV vozila (Toyota C-HR hibrid, Toyota C-HR plug-in hibrid, Corolla Cross hibrid), obiteljskih limuzina i karavana (Corolla hibrid) i većih obiteljskih vozila (RAV4 hibrid, RAV4 plug-in hibrid, električni BZ4X). U planu je i dolazak električnoga gradskog SUV vozila koji očekujemo početkom 2025. U Europi je popularan model Mirai s pogonom na vodikove gorivne članke, za koji se nadamo da će u skorije vrijeme, kada to infrastruktura bude dopuštala, biti prisutan i na našem regionalnom tržištu.
Toyota je u motosportu prisutna 60 godina. Zašto je Toyoti važan i taj dio poslovanja?
– Motosport igra ključnu ulogu u Toyotinu poslovanju jer služi kao dinamični poligon za testiranje novih tehnologija i inovacija. Strogi zahtjevi trkaćih uvjeta tjeraju Toyotine inženjerske timove da razvijaju i usavršavaju tehnologije koje s vremenom ulaze u Toyotina vozila, poboljšavajući performanse, sigurnost i pouzdanost. Osim toga, Toyotino sudjelovanje u motosportu i Toyota Gazoo Racing tim pravi su primjer Toyotine predanosti izvrsnosti, strasti za performansama i natjecateljskog duha, nadahnjujući naše kupce, suradnike, ali i naše zaposlenike. Sjajna prilika je što se World Rally Championship (WRC) već nekoliko godina zaredom održava upravo u Hrvatskoj, što nam omogućava da prenesemo Toyotine vrijednosti i inspiraciju i na sve sudionike i zaljubljenike ovdje u Hrvatskoj.
Kako će se Toyota dalje razvijati na hrvatskom tržištu?
– Toyota je fokusirana na multitehnološki pristup elektrifikaciji i taj dio želimo ponuditi našim strankama na tržištu, u skladu s njihovim potrebama. Naglasak je na promociji i prodaji naših hibridno-električnih, plug-in hibridno-električnih i baterijsko-električnih modela. Također, Toyota najavljuje i neke nove električne modele, pa je i to smjer kojim ćemo se voditi u nekom skorijem razdoblju. Toyota Professional, program gospodarskih vozila, jedan je od ključnih smjerova u kojima vidimo svoje poslovanje u budućnosti. Dolaskom vozila Proace Max naša ponuda gospodarskih vozila bit će potpuna, a program za poslovne korisnike zaista pruža bezbroj mogućnosti kako bi zadovoljio potrebe naših stranaka. Jedno od glavnih usmjerenja ostaje briga o našim strankama. Putem programa Relax, do deset godina jamstva, online sustava, e-Carea i konstantno usavršavanja svojih procesa težimo još više povećati zadovoljstvo svojih stranaka.
Prošle godine Lexus je u svijetu ostvario rast prodaje od 32 posto. Kako Lexus stoji u Hrvatskoj?
– Rast prodaje Lexusa od 32 posto na svjetskoj razini odražava sve veću potražnju za luksuznim vozilima koja nude spoj performansi, sofisticiranosti i napredne tehnologije. Posljednjih nekoliko godina Lexus privlači pozornost svojim novim dizajnom, a prodajne brojke sve više rastu. Lexus čini luksuz osobnim, što sve više ljudi traži. Svojom širokom paletom nudi zaista izbor za svakoga. Uzbuđeni smo što vidimo da hrvatski kupci sve više prihvaćaju Lexus, što pokazuje rast od 74 posto, a što je iznad svjetskog prosjeka. U Hrvatskoj je najveći interes za B-SUV segment, a Lexus je ove godine predstavio svoj novi crossover Lexus LBX, koji je oduševio stranke i već postiže odlične prodajne brojeve.
Kako je Lexus postao jedan od najbrže rastućih premium brendova?
– Postao je to dosljednim pružanjem iznimne kvalitete, inovativne tehnologije i neusporediva korisničkog iskustva. Lexusova predanost izradi, pažnja posvećena detaljima i integracija vrhunske tehnologije izdvojili su ga na tržištu luksuznih vozila. To dokazuje i mnoštvo nagrada koje osvaja svake godine, posebice u kategorijama pouzdanosti i brige o svojim strankama. Kako sam rekao, posljednjih godina Lexus plijeni pozornost svojim novim dizajnom, a prodajni su brojevi sve veći. Potencijal i prepoznatljivost njegovih kvaliteta koje sam spomenuo sve više rastu i na našem tržištu.
Zašto Toyota temelji svoje vrijednosti na Kaizenu i Genchi Genbutsu?
– Toyotine vrijednosti Kaizen kao kontinuirano poboljšanje i Genchi Genbutsu, odnosno ‘idite i uvjerite se sami‘, temelj su Toyotina uspjeha. Kaizen njeguje kulturu stalnog usavršavanja i inovacija, osiguravajući da kontinuirano poboljšavamo svoje procese, proizvode i usluge. Genchi Genbutsu naglašava važnost promatranja iz prve ruke i rješavanja problema, što nam omogućuje izravno i učinkovito rješavanje problema. Zajedno, ta načela pokreću operativnu izvrsnost, osiguranje kvalitete i zadovoljstvo kupaca, koji su u srži Toyotine filozofije.