Europska komisija potpisala je sporazum s četiri velike maloprodajne internetske tvrtke u sklopu nastojanja da suzbije pojavu opasnih proizvoda na stranicama europskih online trgovina.
U širokoj definiciji Europske komisije opasan sadržaj obuhvaća poticanje na mržnju i nasilje, materijal koji uključuju seksualno iskorištavanje djece ali i nesigurne proizvode i one bazirane na povredi intelektualnog vlasništva.
>>>Google investira 550 milijuna dolara u kinesku tvrtku za e-trgovinu
AliExpress, Amazon, eBay i Rakuten-France obvezali su se da će ukloniti opasne proizvode iz ponude najkasnije dva dana od dobivanja odgovarajućih obavijesti nadležnih državnih tijela i odnosno najkasnije pet dana od obavijesti klijenata.
U Komisiji podsjećaju da je prodaja putem Interneta 2016. godine činila čak petinu ukupne prodaje u Europi, čime se povećala i pojava opasnih proizvoda.
>>>U ‘izvanrednom’ tromjesečju neto dobit Alibabe skočila za 132 posto
- E-trgovina je otvorila nove mogućnosti za potrošače, nudeći im veći izbor uz manje cijene. Potrošači bi pritom trebali biti jednako zaštićeni pri kupnji putem Interneta kao i prilikom kupnje u fizičkim trgovinama, naglasila je u ponedjeljak povjerenica EU-a za zaštitu potrošača Vera Jourova.
Kompanije su najavile i da će ubuduće obučavati prodavače kako bi se uskladili sa zakonima Europske Unije o sigurnosti proizvoda. Također će ubuduće koristiti Europski sustav brzog upozorenja (EU Rapid Alert System) kako bi djelovale preventivno u sklopu praćenja i sprečavanja pojave nesigurnih proizvoda u internetskim trgovinama.