Sva očekivanja građana oko reforme obrazovanja u potpunosti su iznevjerena, te da se od Cjelovite kurikularne reforme odustalo, rečeno je u petak na konferenciji za novinare GOOD inicijative, povodom prve godišnjice prosvjeda "Hrvatska može bolje" kojim se tražila transparentnost i poštivanje kriterija u procesu obrazovne reforme. GOOD ocjenjuje da je HNS reformu obrazovanja iskoristio za političku trgovinu da bi od nje potom odustao, pa postavljaju pitanje "Kako to, ministrice Divjak?".
>>> Oporba u Saboru kritizirala ministricu Divjak: Nema cjelovite reforme obrazovanja
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak obećavala je analizu procesa, transparentnost, poštivanje kriterija, ali je napravila sve suprotno. Natječaji su izigrani, kriteriji zanemareni, a analize spremljene u ladicu, ustvrdili su predstavnici GOOD inicijative.
Upozoravaju da se odustalo i od cjelovitosti kurikularne reforme odbacivanjem Okvira nacionalnog kurikuluma. Tako se projekt preimenovao u Školu za život, a zanemareni su dosadašnji kanali kojima se informirala i uključivala javnost u praćenje provedbe Strategije i reforme, kao što su web stranice http://www.novebojeznanja.hr/ i http://www.kurikulum.hr/, što i na simboličkoj razini šalje poruku o prekidu i diskontinuitetu.
>>> Divjak: Naglasak je na pozitivnim promjenama, a ne na osobama
Iz inicijative podsjećaju da je 1. lipnja 2017. ministrica podržala prosvjede za Cjelovitu kurikularnu reformu, a 1. lipnja 2018. odustala je od nje, pa postavljaju pitanje - "Kako to, ministrice Divjak?". Ministrica možda ima neku viziju što je to "Škola za život“, ali tu viziju ne komunicira s javnošću niti imamo potvrdu da je ta vizija usklađena sa Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije.
Umjesto toga gledamo promotivnu komunikaciju preko stranačkih web stranica i stranica ministarstva iz koje saznajemo da ministrica i njezin tim puno rade i puno putuju. Postavlja se pitanje što rade i kakve će promjene donijeti škola za život, te planiraju li se promjene dugoročno ili samo na jedan ministarski mandat.
>>> Plenković: Reforma školstva prioritet HDZ-ove Vlade
Od dolaska Divjak na mjesto ministrice izbačeni su iz reforme okviri za vrednovanje učeničkih postignuća, kao i oni za poticanje i prilagodbu iskustava učenja te vrednovanje postignuća djece i učenika s teškoćama, te darovite djece i učenika, ističu u Inicijativi.
>>> Košiček: Cilj obrazovne reforme je usvajanje znanstvenog načina razmišljanja
S druge strane, novac namijenjen kurikularnoj reformi u najvećem će dijelu biti potrošen na informatičku opremu. Naravno, informatizacija škola je potrebna, ali zanemarivanje ostalih segmenata i cjelovitosti reforme na kvalitativnoj razini dugoročno neće donijeti pomak pa makar imali najmodernije opremljene škole, drže u GOOD inicijativi.