U drugom dijelu Liderove konferencije o 4. industrijskoj revoluciji Peter Harrison iz IBM-a govorio je IBM-ovom kognitivnom sustavu Watson i kako se kognitivne tehnologije mogu koristiti u svakodnevnom poslovanju. Malo tko danas ne zna da digitalne tehnologije rapidno mijenjaju poslovni svijet, a jedan od najspominjanijih primjera je Uber, pa ga ni Harrison nije propustio navesti (izmijenio taksi industriju u potpunosti), a temelj uspjeha ovih tehnologija je mudro korištenje velikih količina podataka s konačnim ciljem poboljšanja iskustva korisnika. Objašnjavajući zašto ljudi, kao najbolji kognitivni sustav nama poznat trebaju pomoć, Harrison je istaknuo da ljudi ne mogu obraditi tolike količine podataka kolike mogu računalni sustavi poput Watsona niti to mogu takvom brzinom.
FOTO: Počela je 4. industrijska revolucija
Kognitivni sustavi nisu tu da zamijene ljude, rekao je, već da im pomognu proširivanjem njihovih mogućnosti. Kao primjer je naveo medicinu i računalnu sigurnost, dva područja u kojem ljudi nikada ne bi mogli tolikom brzinom analizirati podatke i tako prikupljeno znanje primijeniti u praksi. I Harrison je ponovio kako kognitivni sustavi, popularno nazvani umjetna inteligencija, nisu stvarno inteligentni, ali zato mogu bolje od ljudi pronaći relevantne podatke, eliminirati predrasude tipične za ljude, identificirati uzorke, procesirati velike količine podataka i biti uvijek dostupni (Watson ne mora na godišnji odmor).
Golemi potencijali
Kada je riječ o primjeni Watsona u poslovne svrhe, potencijali su golemi, smatra Harrison i spominje samo nekoliko primjera u kojima je IBM-ov kognitivni sustav imao značajan učinak na poslovanje. Primjerice, u češkom osiguravatelju Češka Pojištovna primjena Watsona omogućila je stopostotnu analizu interakcija s klijentima i 22 posto brže procesiranje zahtjeva za odštetom. Pored analize teksta i govora, Watson može prepoznavati i slike, što otvara vrlo širok raspon primjena od građevinarstva (analiza štete, recimo) do maloprodaje.
Vitzthum: Digitalna revolucija je nezaustavljiva, disruptori postaju najmoćniji igrači na tržištu
Kognitivni sustav, zaključio je Harrison, povećava kreativnost, omogućuje dublju i kvalitetniju personalizaciju i, u konačnici, transformira industriju. Ipak, upozorio je, postoje i slučajevi neuspješne primjene ove tehnologije, stoga je ključno znati da aplikacija Watsona u poslovnom smislu znači eksperimentiranje i poboljšavanje tijekom testiranja, ovaj sustav nije rješenje sam po sebi, nego alat za najefikasniji dolazak do rješenja ili ideje.
3DEXPERIENCE
Mauro Faccin pokušao je objasniti što točno znači brend 3DEXPERIENCE kompanije Dassault Systemes i kako funkcionira, ustvrdivši kako nova tehnologija nije dovoljna sama po sebi, nego način na koji se koristi. U tom smislu, njegova kompanija razvija softverske platforme za 3D dizajn, 3D modeliranje i upravljanje životnim ciklusom proizvoda okupljene pod nazivom 3DEXPERIENCE.
[caption id="attachment_276082" align="aligncenter" width="750"] Mauro Faccin[/caption]
Osnovni smisao proizvoda pod kapom Dassaulta je poboljšanje proizvodnih procesa i samih proizvoda kao i dizajniranje proizvoda i iskustava kroz virtualni svijet i 3D vizualizaciju, a riječ je o softverskim rješenjima koja se mogu implementirati u cijelom nizu različitih djelatnosti.
>>>Jerbić: Trebamo se pomiriti da budućnost proizvodnje pripada strojevima, a ne ljudima